Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
LİNEER CEBİR Birinci Düzey MFİZ201 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HACI AKTAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Hacı AKTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin vektör uzayı ve matrislerle ilgili temel kavramları ve lineer denklemlerin çözümlerini kavratmayı amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Lineer Cebirin, Matrisler Vektör uzayları ve alt uzaylar, Baz ve boyut, Lineer Dönüşümler, Matrisler ve lineer operatörler, Determinantlar, Özdeğer ve özvektörler gibi temel kavramlarda öğrenme becerileri geliştirir.

Dersin İçeriği
1 R^n ve C^n de vektörler
2 Lineer Denklemler
3 Matrisler
4 Vektör Uzayları ve Alt Uzaylar
5 Baz ve Boyut
6 Lineer Dönüşümler
7 Matrisler ve Lineer Dönüşümler
8 Determinantlar
9 Özdeğer ve Özvektörler
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Vektörler konusunda temel bilgi sahibi olur
2 Lineer denklem sistemlerini analiz edebilir ve mümkünse çözüm veya çözümlerini belirleyebilirler
3 Temel matris cebiri bilgisine sahip olur.
4 Vektör uzayı ve alt uzaylar konusunda gerekli bilgiye sahip olur ve ilgili problemleri çözme yeteneklerini geliştirmiş olurlar
5 Lineer dönüşümlerle ilgili problemleri kavrayabilme
6 Verilen dönüşümü matris ile ifade edebilme
7 Özdeğer ve öz vektör kavramlarını tanıtabilme
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 1 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Seymour Lipschutz, Lineer Cebir,Schaums Outline Series, 1974, McGrav İnc.
Yardımcı Kaynaklar 2. K.Hoffman, R. Kunze, Linear Algebra, 1971, Prentice Hall Inc.New Jersy. 3. F.Çallıalp, N. Kuruoğlu, Lineer Cebir, OMÜ Yayınları, 1990, Samsun.

Ders İle İlgili Dosyalar