Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UYGULAMALI MATEMATİK MODELLERİ İkinci Düzey BMM 608 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersleri: Haftada iki saat teorik temeller verilmek üzere düzenlenmiştir. Öğrenciye söz hakkı vererek aktif anlatım yapılmaktadır.
Dersin Amacı Bu derste, öğrenciler biyomedikal mühendisliği mesleğinden beklentilerin neler olduğunu kavrayacaklar. Bu dersin hedefleri şunlardır: (1) genel disiplin ve biyomedikal mühendisliği mesleği hakkında bilgi (2), biyomedikal mühendisliği ile ilgili konularda bilimsel bilgilerini geliştirmek ve (3) öğrencilerin biyomedikal mühendisliği ile ilgili bireysel araştırmalar yapması.
Dersin Tanımı Üniversite, fakülte ve bölümün tanıtımı. Bilim ve teknolojinin tarihsel gelişimi süresince Biyomedikal mühendisliğinin doğuşu; tıp, mühendislik ve temel bilimlerle ilişkileri; günümüzde ana çalışma alanları. Öğrencilerin, mesleğin temel kavramları, teknikleri ve yöntemlerine yönelik kütüphane araştırmaları ve sunumları.

Dersin İçeriği
1 Modelleme Teknikleri - Modellemenin Temelleri
2 Modelleme Teknikleri - Birimler, Boyutlar ve Boyutsal Analiz
3 Modelleme Teknikleri - Boyutsuzlaştırma
4 Matematiksel Teknikleri - Adi Diferansiyel Denklemler
5 Matematiksel Teknikleri - Adi Diferansiyel Denklemler
6 Matematiksel Teknikleri - Kısmi Diferansiyel Denklemler
7 Matematiksel Teknikleri - Kısmi Diferansiyel Denklemler
8 Asimptotik Teknikler – Asimptotik Açılım
9 Biyomedikal Modelleme Örnekleri
10 Biyomedikal Modelleme Örnekleri
11 Biyomedikal Modelleme Örnekleri
12 Biyomedikal Modelleme Örnekleri
13 Biyomedikal Modelleme Örnekleri
14 Biyomedikal Modelleme Örnekleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
2 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
3 Etkin iletişim kurma becerisi
4 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 14 2 28
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 30
Kısa sınav 14 20
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Arthur B. Ritter, Stanley Reisman, Bozena B. Michniak, Biomedical Engineering Principles, CRCPress, 2005
Yardımcı Kaynaklar Silver Frederick H ,Biomaterials, Medical Devices and Tissue Engineering, Chapman & Hall, London- 1994 Leslie, Cromwell, Fred J. Weibell, Erich A. Pfeiffer; Biomedical Instrumentation and Measurements; 2nd ed. Pearson Education-2004 Sujata V. Bhat , Biomaterials, 2nd Edition-,Narosa Publishing House- 2005

Ders İle İlgili Dosyalar