Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UYGULAMALI MATEMATİK MODELLERİ Üçüncü Düzey BMM 608 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersleri: Haftada iki saat teorik temeller verilmek üzere düzenlenmiştir. Öğrenciye söz hakkı vererek aktif anlatım yapılmaktadır.
Dersin Amacı Bu derste, öğrenciler biyomedikal mühendisliği mesleğinden beklentilerin neler olduğunu kavrayacaklar. Bu dersin hedefleri şunlardır: (1) genel disiplin ve biyomedikal mühendisliği mesleği hakkında bilgi (2), biyomedikal mühendisliği ile ilgili konularda bilimsel bilgilerini geliştirmek ve (3) öğrencilerin biyomedikal mühendisliği ile ilgili bireysel araştırmalar yapması.
Dersin Tanımı Üniversite, fakülte ve bölümün tanıtımı. Bilim ve teknolojinin tarihsel gelişimi süresince Biyomedikal mühendisliğinin doğuşu; tıp, mühendislik ve temel bilimlerle ilişkileri; günümüzde ana çalışma alanları. Öğrencilerin, mesleğin temel kavramları, teknikleri ve yöntemlerine yönelik kütüphane araştırmaları ve sunumları.

Dersin İçeriği
1 Modelleme Teknikleri - Modellemenin Temelleri
2 Modelleme Teknikleri - Birimler, Boyutlar ve Boyutsal Analiz
3 Modelleme Teknikleri - Boyutsuzlaştırma
4 Matematiksel Teknikleri - Adi Diferansiyel Denklemler
5 Matematiksel Teknikleri - Adi Diferansiyel Denklemler
6 Matematiksel Teknikleri - Kısmi Diferansiyel Denklemler
7 Matematiksel Teknikleri - Kısmi Diferansiyel Denklemler
8 Asimptotik Teknikler – Asimptotik Açılım
9 Biyomedikal Modelleme Örnekleri
10 Biyomedikal Modelleme Örnekleri
11 Biyomedikal Modelleme Örnekleri
12 Biyomedikal Modelleme Örnekleri
13 Biyomedikal Modelleme Örnekleri
14 Biyomedikal Modelleme Örnekleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
2 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
3 Etkin iletişim kurma becerisi
4 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2 Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3 Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4 Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5 Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6 Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7 Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10 Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11 Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12 Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14 Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15 Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16 Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17 Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 14 2 28
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 30
Kısa sınav 14 20
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Arthur B. Ritter, Stanley Reisman, Bozena B. Michniak, Biomedical Engineering Principles, CRCPress, 2005
Yardımcı Kaynaklar Silver Frederick H ,Biomaterials, Medical Devices and Tissue Engineering, Chapman & Hall, London- 1994 Leslie, Cromwell, Fred J. Weibell, Erich A. Pfeiffer; Biomedical Instrumentation and Measurements; 2nd ed. Pearson Education-2004 Sujata V. Bhat , Biomaterials, 2nd Edition-,Narosa Publishing House- 2005

Ders İle İlgili Dosyalar