Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ III Birinci Düzey ÇSH 612 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÖZNUR BAŞDAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖZNUR BAŞDAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Öğrenciler derslere hazırlık yaparak gelmekte, sunumları ile derslere katılmaktadırlar. İnteraktif yöntemler kullanılmaktadır.
Dersin Amacı Öğrencinin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanındaki yenilikleri, çalışmaları, uygulamaları incelemesi ve alanda kullanımının tartışılması -ÇSH I, ÇSH II derslerindeki bilgilerin örnek vakalarla uygulamada kullanımının tartışılması.
Dersin Tanımı Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde Dünya’da olan yenilikler, gelişmeler ve araştırma örnekleri incelenir. ÇSH I, ÇSH II derslerinde alınan bilgiler vakalar üzerinde kavram haritası yöntemiyle birleştirilerek tartışılır.

Dersin İçeriği
1 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanındaki yeniliklerin, çalışmaların, uygulamaların incelemesi ve alanda kullanımının tartışılması
2 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanındaki yeniliklerin, çalışmaların, uygulamaların incelemesi ve alanda kullanımının tartışılması
3 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanındaki yeniliklerin, çalışmaların, uygulamaların incelemesi ve alanda kullanımının tartışılması
4 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanındaki yeniliklerin, çalışmaların, uygulamaların incelemesi ve alanda kullanımının tartışılması
5 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanındaki yeniliklerin, çalışmaların, uygulamaların incelemesi ve alanda kullanımının tartışılması
6 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanındaki yeniliklerin, çalışmaların, uygulamaların incelemesi ve alanda kullanımının tartışılması
7 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanındaki yeniliklerin, çalışmaların, uygulamaların incelemesi ve alanda kullanımının tartışılması
8 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanındaki yeniliklerin, çalışmaların, uygulamaların incelemesi ve alanda kullanımının tartışılması
9 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarına ilişkin bir konuya kavram haritası ile bakım planı hazırlama
10 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarına ilişkin bir konuya kavram haritası ile bakım planı hazırlama
11 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarına ilişkin bir konuya kavram haritası ile hazırlanan bakım planı sunma ve tartışma
12 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarına ilişkin bir konuya kavram haritası ile hazırlanan bakım planı sunma ve tartışma
13 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarına ilişkin bir konuya kavram haritası ile hazırlanan bakım planı sunma ve tartışma
14 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarına ilişkin bir konuya kavram haritası ile hazırlanan bakım planı sunma ve tartışma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çocuk hemşireliğine yönelik seçilen bir alandaki bilimsel kanıtları derinlemesine bir bakış açısıyla değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri geliştirebilme
2 Teorik ve analitik bilgi ve becerileri kullanarak çocuk sağlığı alanındaki yenilikleri çocuk hemşireliğinde uygulanmasının tartışılmasıyabilme
3 Çocuk Sağlığı ve hastalıklarına ilişkin bir konuyu kavram haritası yöntemiyle hazırlayıp tartışabilme
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2 Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4 Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5 Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6 Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10 Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11 Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14 Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15 Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16 Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 7 4 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 5 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Son 5 yılda Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında yapılan çalışmalar.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar