Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ Birinci Düzey MB 002 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Çocukluk döneminin gelişimsel özellikleri, gelişim dönemleri ve görevleri gelişimi etkileyen unsurlar, gelişim kuramları ve çocukluk dönemine ilişkin sorunlar ve çözüm önerileri konusunda bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersin Tanımı Psikoloji ve çocuk psikolojisi; temel kavramlar ve bilimsel yöntem, tarihsel bağlamda çocuk, gelişimi etkileyen etkenler, doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları(fiziksel bilişsel duygusal ve sosyal) ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ikinci çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ergenlik ve gençlik dönemi gelişim alanları ve özellikleri, gelişim kuramları, aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranış problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.

Dersin İçeriği
1 Psikoloji ve Çocuk Psikolojisi; Temel Kavramlar, Tarihsel Bağlamda Çocuk ve Bilimsel Yöntem
2 Gelişimin İlkeleri ve Gelişimi Etkileyen Faktörler
3 Doğum Öncesi Gelişim
4 Bebeklik Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri
5 İlk ve İkinci Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri
6 Ergenlik ve Gençlik Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri
7 Bilişsel Gelişim ile İlgili Kuramlar
8 Ara sınav
9 Kişilik Gelişimi ile İlgili Kuramlar
10 Ahlak gelişimi ile İlgili Kuramlar
11 Aile Yapısı İçinde Çocuk; Okul Sistemi İçinde Çocuk
12 Aile Yapısı İçinde Çocuk; Okul Sistemi İçinde Çocuk
13 Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranış Problemleri
14 Özel Gereksinimleri Çocuklar.
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 Doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk, ergenlik ve gençlik dönemi gelişim alanları ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Ailenin eğitim yaklaşımı ile çocuğun gelişimi arasındaki ilişkiyi açıklar.
4 Okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemlerini açıklar.
5 Özel gereksinimleri olan çocukları tanır ve öğretimde uyarlamaların farkındalık kazanır.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yörükoğlu Atalay(2021).Çocuk Ruh Sağlığı. İstanbul: Özgür Yayınları Yavuzer, H. (2018). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi.
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar