Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci Düzey FZY 500 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURCAN DURSUN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PPROF. DR. Nurcan Dursun
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli dersi alan öğrencilerle seminer hazırlama konusunda pratikler yapmak, kısa sunumlarla uygun ve uygun olmayan sunum tekniklerini karşılaştırmak
Dersin Amacı seminer hazırlarken izlenmesi gereken aşamaları detaylı olarak anlatıp, uygun sunum tekniklerini göstermek
Dersin Tanımı Fizyoloji Yüksek Lisans öğrencileri için zorunlu, 5 kredilik bir derstir

Dersin İçeriği
1 Giriş:Seminerle ilgili temel bilgiler, içerik
2 Seminer konusu seçmek, seminer başlığı belirlemek,
3 Seminer içeriği düzenlemek, alt başlıkları oluşturmak
4 Seminer konusu ile ilgili literatür taraması
5 Seminer konusu ile ilgili kütüphane taraması
6 Seminer hazırlama sırasında dikkat edilmesi gereken kurallar
7 Seminer sunumu sırasında dikkat edilmesi gereken kurallar
8 Sunum teknikleri
9 Eğitici tarafından yapılan sunumu
10 Öğrenci tarafından yapılan sunum
11 Öğrenci tarafından yapılan sunum
12 Öğrenci tarafından yapılan sunum
13 Öğrenci tarafından yapılan sunum
14 Öğrenci tarafından yapılan sunum
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Seminer konusu ve başlığı belirleme
2 Kaynak taraması yapabilme
3 İnternetten bilimsel kaynaklara erişebilme
4 Sunum hazırlayabilme
5 Sunum amacıyla elektronik cihazları kullanabilme
6 Sunum yapabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2 Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4 Bilimsel bakışa sahip olmak
5 İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7 Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8 Bilimsel yenilikleri takip etmek
9 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12 Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Guyton, İnsan Fizyolojisi, 13. baskı
Yardımcı Kaynaklar Berne RM., Levy MN,Principles of Physiology, Third ed., 2000. Ganong WF., Review of Medical Physiology, twenty-first edition, 2003. Silverthorn DU., Human Physiology, third edition, 2004.

Ders İle İlgili Dosyalar