Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GRAMER UYGULAMASI Birinci Düzey JDE204 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOk
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ HÜLYA DEVECİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı, Orta ve Üst Seviye Japonca Dil Bilgisi kurallarını, yeni kavram ve kelimeleri öğrenmek ve pratikte nasıl kullanıldığını kavramaktır.
Dersin Tanımı Orta ve Üst Seviye Japonca Dil Bilgisi kural ve kavramlarına dair yeni bilgileri sunmak ve uygulama biçimlerini açıklamaktır.

Dersin İçeriği
1 ~おかげで、~せいで、~にとって、~として
2 ~について、~に比べて、~かわりに、~に応じて
3 ~に対して、~によって、~をはじめ、~とおりに
4 ~くらい、~ほど、~ように、~うちに
5 ~うえでは、~うえ、~うえに、~上、~から~かけて、
6 ~て以来、~だれけ、~たとえ~ても、~かけ
7 ~きる、~っぽい、~次第、~とたん
8 ~しかない、~がち、~がたい、~気味
9 Ara Sınav
10 ~たび、~わけではない、~わけがない、~わけにはいかない
11 ~関して、~めぐって、~さえ、~あまり
12 ~あげく、~末に、~べき、~に限る i
13 ~限らず、~どころではない、~に決まっている、~からといって
14 ~をこめて、~てたまらない、~ことに、~くせに
15 ~を問わず、~にかかわらず、~にもかかわらず、~のみならず
16 ~にこたえて、~まみれ、~なしに、~っぱなし
17 Dönem Sonu Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Konuşma ve yazı dilinde kullanılan Japonca ifadelerin anlamına dair teorik bilgileri öğrenir.
2 Konuşma ve yazı dilinde kullanılan ifadelerin kullanıma dair bilgileri öğrenir.
3 Japonca İfadelerin kullanıma uygun yerlerin ve zamanların betimlemelerini yapar.
4 Japonca ifadeleri dinlediğinde anlar.
5 Japonca ifadeleri kullanarak cümle kurmayı öğrenir.
6 Birbirine yakın anlamlı Japonca ifadelerin aralarındaki farklılıkları öğrenir.
7 Orta ve Üst Seviye Japonca kelimelerin Türkçe dilbilgisi kuralları ile kıyaslamayı öğrenir
8 Japonya’nın kültürel unsurlarına dair bilgiler edinir.
9 JLPT Sınavının N3 ve N2 seviyelerinde Dilbilgisi konularına hazırlanmış olur.
10 Günlük ve saygı dilinde kullanılan ifadelerin farklarını ve kullanım durumlarını anlar.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 2 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 友松悦子 , 福島佐知 , 中村かおり「新完全マスター文法 日本語能力 試験N2」スリーエーネットワーク、2011
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar