Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AKADEMİK OKUMA VE YAZMA BECERİSİ -1 İkinci Düzey ZBK 573 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EBUBEKİR YÜKSEL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. EBUBEKİR YÜKSEL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere akademik çalışmalarda ve bilimsel yazılarda kullanılacak dil becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencilere hazırlayacakları ödev, seminer, proje, rapor, makale, sözlü sunum ve tez çalışmalarında bilimsel araştırma ve yazım yöntemlerinde sıkça kullanılan temel kurallar hakkında bilgi vermeyi, akademik dilli kullanma becerilerini sistematik bir şekilde geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Bilimsel araştırmalarda akademik dilin geliştirilmesi ve akademik ve günlük İngilizcede daha akıcı ve doğru çeviri yapma, dinleme, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği
1 Ulusal ve Uluslararası akademik çalışmaları okuma ve anlama becerisinin geliştirilmesi
2 Ulusal ve Uluslararası akademik ve günlük İngilizcede daha akıcı ve doğru çeviri yapma becerisinin geliştirilmesi
3 Ulusal ve Uluslararası akademik ve günlük İngilizcede daha akıcı ve doğru dinleme becerisinin geliştirilmesi
4 Bilimsel araştırmalarda akademik dili kullanma kabiliyetinin geliştirilmesi
5 Ulusal ve Uluslararası akademik ve günlük İngilizcede daha akıcı ve doğru metin yazma becerisinin geliştirilmesi
6 Bilimsel yayın sürecinde (örnek: tez, makale, rapor) akademik dilin etkili ve doğru bir şekilde kullanma becerilerinin geliştirilmesi
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İngilizce dil yetkinliği artar.
2 Akademik ve günlük İngilizcede daha akıcı ve doğru çeviri yapma becerisi kazanır.
3 İngilizce kelime dağarcığı genişler.
4 Akademik yazıları daha iyi kavrama ve analiz etme yeteneği kazanır.
5 Daha doğal, akıcı ve hatasız çeviri yapma pratiği kazanır.
6 İngilizce okuma-anlama becerisi artar.
7 Akademil dil (İngilizce) sınavlarından yüksek puan almak için güçlü bir temel oluşturur.
8 Bilimsel yayınlarda ingilizceyi daha etkin ve doğru bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 22 22
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar