Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÖMÜLÜ SİSTEMLERDE BİLGİSAYAR GÖRME İkinci Düzey BİM 525 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. RİFAT KURBAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Sözlü
Dersin Amacı Akademik olarak web teknolojileri ve web programlama alanında öğrencileri bilgi sahibi yapmak.
Dersin Tanımı Web semantik, web mühendisliği, XML, programlama, javascript, MVC ve yeni teknolojiler ile ilgili ödev ve proje ağırlıklı bir lisansüstü ders.

Dersin İçeriği
1 Bilimsel çalışmanın esasları
2 Thomson Routers ve SCOPUS
3 Web ile ilgili akademik dergiler
4 Web semantiği
5 Web arama motorlar
6 Sosyal ağlar
7 Web madenciliği
8 Ödev ve projeler
9 Ödev ve projeler
10 Ödev ve projeler
11 Ödev ve projeler
12 Ödev ve projeler
13 Ödev ve projeler
14 Ödev ve projeler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Akademik çalışmalar hakkında temel bilgi sahibi olmak
2 Web ile ilgili dergiler hakkında temel bilgi sahibi olmak
3 Web semantiği hakkında temel bilgi sahibi olmak
4 Web mühendisliği hakkında temel bilgi sahibi olmak
5 Web madenciliği hakkında temel bilgi sahibi olmak
6 Web programlama hakkında temel bilgi sahibi olmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 60 60
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 40 40
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Journal Of Web Semantics, Elsevier
Yardımcı Kaynaklar Programming the World Wide Web (8th Edition) Paperback – March 22, 2014 by Robert W. Sebesta (Author)

Ders İle İlgili Dosyalar