Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PROJE PLANLAMA TEKNİKLERİ Üçüncü Düzey İŞL 652 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET HASKÖSE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Ders anlatımı, öğrencilerin bireysel çalışması ve derse katılımı
Dersin Amacı Proje planlama ve yönetimi kavramlarınıntartışılması ve planlamada kullanılan çeşitli yöntemlerin tartışılması
Dersin Tanımı Proje Planlama ve Yönetimi; CPM, PERT, GERT teknikleri

Dersin İçeriği
1 Proje Planlama ve Yönetimi
2 Proje Yönetimi: Süreçler, Standartlar, Metodolojiler
3 Proje Yönetim Süreçleri: Başlatma, Planlama, Uygulama, İzleme ve Kontrol, Kapatma
4 Proje Planlama: Kapsam planlama ve tanımlama, İş Dağılım Ağacı (İDA)
5 Zaman planlama (faaliyetlerin tanımlanması, sıralanması ve faaliyet sürelerinin tahmini), kaynakların planlanması, maliyet tahmini ve bütçeleme, kalite planlama
6 Proje Yönetiminin Planlanması: İnsan kaynakları yönetim planı, Tedarik yönetim planı, İletişim yönetim planı, Risk yönetim planı
7 Örnek olay çalışması
8 Ara sınav
9 Şebeke Diyagramları, Zaman Çizelgeleme, Gantt Şeması
10 Proje Planlama: CPM
11 Proje Planlama: PERT, GERT
12 Projenin Hızlandırılması
13 Projenin Hızlandırılması, zaman-maliyet dengesi
14 Örnek olay çalışması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Proje yönetimine ilişkin süreçler, standartlar ve metodolojiler hakkında bilgi sahibi olmak
2 Proje Planlama hakkında bilgi sahibi olmak
3 Çeşitli proje planlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3 Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4 İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6 İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7 Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8 İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9 Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10 Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11 Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12 Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13 Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14 İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15 Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16 Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 12 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kerzner, H., Project Management A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling, John Wiley & Sons, Inc, 2009 Nicholas, J.M., Project Management for Business and Engineering Principles and Practice, Elsevier Inc., 2004 Lewis, J.P., Project Planning, Scheduling & Control, McGraw-Hill Companies, 2011 Vargas, R.V., Practical Guide to Project Planning, Taylor & Francis Group, 2008 Kerzner, H., Project Management A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling, John Wiley & Sons, Inc, 2009 Nicholas, J.M., Project Management for Business and Engineering Principles and Practice, Elsevier Inc., 2004 Lewis, J.P., Project Planning, Scheduling & Control, McGraw-Hill Companies, 2011 Vargas, R.V., Practical Guide to Project Planning, Taylor & Francis Group, 2008
Yardımcı Kaynaklar Alanla ilgili makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar