Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ Birinci Düzey RTS 526 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET ÖZTEKİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. AHMET ÖZTEKİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Öğrencilerin bir bilimsel araştırma tasarımı yapabilecek düzeye gelebilmeleri için bilimsel araştırmanın bütün süreçlerini uygulayarak öğrenmeleri temel amaçtır.
Dersin Tanımı Bilimsel araştırmanın süreç ve tekniklerinin uygulamalı olarak anlatıldığı, öğrencilerin bir bilimsel çalışma (seminer, bildiri, makale, yüksek lisans ya da doktora tezi) hazırlayabilecek bilgi ve beceriyi kazandığı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Bilgi, bilim, bilimsel bilgi, bilimsel araştırma nedir?
2 Bilimsel araştırma türleri ve epistemolojik yaklaşımlar
3 Araştırma süreç ve teknikleri: Sorun tespiti, konu belirleme ve sorun sunumu.
4 Araştırma süreç ve teknikleri: Araştırmanın amacı, önemi, kuramsal çerçevesi.
5 Araştırma süreç ve teknikleri: Araştırmanın hipotezleri, sınır ve sınırlılıkları, evreni, örneklemi.
6 Araştırma süreç ve teknikleri: Literatür tarama, veri kaynakları ve veri toplama yöntemleri
7 Veri tabanlarında araştırma
8 Bilimsel etik
9 Araştırma süreç ve teknikleri: İletişim araştırmalarında nicel yöntemler
10 Araştırma süreç ve teknikleri: İletişim araştırmalarında nitel yöntemler
11 Araştırma süreç ve teknikleri: Veri analizi ve değerlendirme
12 Araştırma süreç ve teknikleri: Araştırma yazım kuralları, atıf gösterme kuralları ve kaynakça yazımı
13 Araştırma süreç ve teknikleri: Sonuç yazımı ve raporlama
14 Atıf yöntemleri
15 Enstitü tez yazım kuralları
16 Enstitü tez yazım kılavuzu üzerine değerlendirme
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Alana ilişkin akademik terminolojiyi tanır
2 Raporlama becerileri kazanır
3 Bilimsel rapor hazırlar ve sunar
4 Sözlü sunum becerileri geliştirir
5 Tez yazma becerisi geliştirir
6 Veritabanları üzerinde araştırma yapabilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2 Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3 Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4 Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5 Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6 Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7 Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8 Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9 Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10 Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11 Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12 Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13 Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14 Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 25 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 15 1 15
Toplam iş yükü     176
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Haluk Geray, Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş: İletişim Alanından Örneklerle, 3. b., Ankara: Genesis, 2011.
Yardımcı Kaynaklar Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, 11. b., Ankara: Nobel, 2002. Rauf Arıkan, Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama, Ankara: Asil, 2007. Jacques Barzun ve Henry F. Graff, Modern Araştırmacı, çev. Fatoş Dilber, 7. b., İstanbul: TÜBİTAK, 1999. Cavit Orhan Tütengil, Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metod, 3. b., İstanbul: İÜ İktisat Fakültesi, 1975.

Ders İle İlgili Dosyalar