Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BULANIK OPTİMİZASYON İkinci Düzey İŞL 568 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. BANU SUNGUR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Öğrenciler karar almada bulanıklık kavramını öğrenecekler.
Dersin Tanımı Birçok sistem için parametreleri, karar değişkenlerinin değerini her zaman kesin olarak bilmek mümkün değildir. Değerleri kesin olarak bilinmeyen parametreler ve değişkenler belirsiz veya bulanıktır.

Dersin İçeriği
1 Bulanık kümeler ve temel kavramları
2 Üyelik Fonksiyonları
3 Bulanık Sayılar
4 Bulanık aritmetik
5 Bulanık aritmetik
6 Bulanık ortamda karar verme
7 Bulanık Modelleme
8 Vize Sınavı
9 Bulanık Doğrusal Programlama
10 Bulanık Doğrusal Programlama
11 Bulanık Hedef Programlama
12 Gerçek hayat problemlerinin modellenmesi ve çözüm sonuçlarının analiz edilmesi
13 Gerçek hayat problemlerinin modellenmesi ve çözüm sonuçlarının analiz edilmesi
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi basarı ile tamamlayan ögrenciler bulanık küme teorisini öğrenmiş olacaklar.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır.
2 Alanında elde ettiği bilgileri farklı disiplinlerle bütünleştirerek yorumlar.
3 Verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel çalışma yapar.
4 Yaptığı bilimsel araştırmaların sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak aktarır.
5 Analitik düşünme yeteneğini geliştirerek gerçek hayat problemlerini çözer.
6 Etkin bir yönetim için kullanılabilecek çeşitli karar-destek tekniklerini uygular.
7 İşletme paydaşlarının davranışlarının nedenlerini, oluşum süreçlerini ve sonuçlarını açıklar.
8 Günümüz işletmelerinde uygulanabilecek çağdaş yönetim tekniklerini ve bunların uygulanma gerekçelerini teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşulları dikkate alarak listeler ve açıklar.
9 İşletmelerin iç ve dış unsurlarıyla uyumlu, esnekliğini ve rekabet gücünü artıracak stratejik yönetim süreçlerini tasarlar ve uygular.
10 Pazarlama alanında farklı konuları algılar ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
11 Muhasebe ve finansman alanında işletmenin karşılaşabileceği tüm sorunları tespit eder ve çözer.
12 Finansal verileri analiz edecek programları kullanır.
13 Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve tartışır.
14 Üretim ve hizmet işletmelerinin lojistik ve stoklama faaliyetlerini etkin yönetir.
15 İşletmelerin kaynaklarını verimli kullanması için gereken düzenlemeleri listeler.
16 İşletmenin herhangi bir alanında karşılaştığı problemi matematiksel bir model ile ifade eder ve farklı yöntemlerle çözer.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar