Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ İkinci Düzey RTS242 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET ÖZTEKİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. AHMET ÖZTEKİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı İlk çağlardan beri siyasal düşüncenin toplumların dini, siyasi, ekonomik yapılarıyla ilişkili olduğunu,toplumsal ve kültürel yapıdaki değişime paralel olarak siyasal yönetimlerin de değiştiğini, çeşitli siyasal akımların ve hareketlerin toplumların karşılaştıkları ciddi krizleri aşmak için birer mücadele ve çözüm aracı olarak ortaya çıktığını tartışmak...
Dersin Tanımı İnsan topluluklarında siyasi düşüncenin doğuşu, ilk çağlardan bu güne siyasal düşüncelerin gelişim seyri, devletin gerekliliğine dair tartışmaları konu edinen, ilgili kavramlar üzerinde duran bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Siyasi düşünceler dersinin konusu, siyasi düşüncenin ortaya çıkışı, toplumların sosyo-kültürel yapısına göre farklılık arz etmesi, siyasi düşüncenin siyasal düzenlerden-rejimlerden daha eski oluşu...
2 Antik Yunanda polis ve sosyal yaşam
3 Antik Yunanda siyasal yapı
4 Antik Yunanda düşünürler ve siyasal yaklaşımlar
5 Ortaçağ dönemi siyasal düşünceler
6 Roma İmparatorluğunda sosyal yaşam
7 Roma İmparatorluğunda düşünürler ve siyasal yaklaşımlar
8 Din ve siyasal alandaki mücadelelere giriş
9 Hristiyanlık ve krallıkların siyasal çatışmaları
10 16. Yüzyıl devlet düşüncesi
11 17. Yüzyıl ve modern devletin biçimlenişi
12 Aydınlanma ve aklın iktidarı
13 Halkın egemenliği anlayışının doğuşu
14 Fransız devrimi ve ulus devlet
15 Modern yaklaşımlar
16 Sanayi Devrimi ve Siyasetin Dönüşümü: Yeni Sınıflar, Yeni Mücadeleler
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Siyasi düşüncenin ilk insan topluluklarına kadar giden bir geçmişi olduğunu bilir.
2 Bugünkü siyasi akımların ve yönetim tiplerinin ilk örneklerinin hemen hemen tamamının ilk çağda ortaya çıktığını fark eder.
3 İlk çağın gerek düşünce gerekse çeşitli yönetim biçimleri bakımından bir temel işlevine sahip olduğunu öğrenir.
4 Yunan site devlet yapısı ve özellikleri, ile Sokrat, Eflatun ve Aristo''''''''nun siyasi görüşleri hakkında bilgi sahibi olur.
5 Orta çağda siyasi düşüncelerin temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur.
6 Fransa Devrimine kadar olan süreçteki yaklaşımları bilir.
7 Günümüz modern yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 5 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 5 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Siyasal Düşünceler Tarihi Kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar