Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ Birinci Düzey RTS242 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET ÖZTEKİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. AHMET ÖZTEKİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı İlk çağlardan beri siyasal düşüncenin toplumların dini, siyasi, ekonomik yapılarıyla ilişkili olduğunu,toplumsal ve kültürel yapıdaki değişime paralel olarak siyasal yönetimlerin de değiştiğini, çeşitli siyasal akımların ve hareketlerin toplumların karşılaştıkları ciddi krizleri aşmak için birer mücadele ve çözüm aracı olarak ortaya çıktığını tartışmak...
Dersin Tanımı İnsan topluluklarında siyasi düşüncenin doğuşu, ilk çağlardan bu güne siyasal düşüncelerin gelişim seyri, devletin gerekliliğine dair tartışmaları konu edinen, ilgili kavramlar üzerinde duran bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Siyasi düşünceler dersinin konusu, siyasi düşüncenin ortaya çıkışı, toplumların sosyo-kültürel yapısına göre farklılık arz etmesi, siyasi düşüncenin siyasal düzenlerden-rejimlerden daha eski oluşu...
2 Antik Yunanda polis ve sosyal yaşam
3 Antik Yunanda siyasal yapı
4 Antik Yunanda düşünürler ve siyasal yaklaşımlar
5 Ortaçağ dönemi siyasal düşünceler
6 Roma İmparatorluğunda sosyal yaşam
7 Roma İmparatorluğunda düşünürler ve siyasal yaklaşımlar
8 Din ve siyasal alandaki mücadelelere giriş
9 Hristiyanlık ve krallıkların siyasal çatışmaları
10 16. Yüzyıl devlet düşüncesi
11 17. Yüzyıl ve modern devletin biçimlenişi
12 Aydınlanma ve aklın iktidarı
13 Halkın egemenliği anlayışının doğuşu
14 Fransız devrimi ve ulus devlet
15 Modern yaklaşımlar
16 Sanayi Devrimi ve Siyasetin Dönüşümü: Yeni Sınıflar, Yeni Mücadeleler
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Siyasi düşüncenin ilk insan topluluklarına kadar giden bir geçmişi olduğunu bilir.
2 Bugünkü siyasi akımların ve yönetim tiplerinin ilk örneklerinin hemen hemen tamamının ilk çağda ortaya çıktığını fark eder.
3 İlk çağın gerek düşünce gerekse çeşitli yönetim biçimleri bakımından bir temel işlevine sahip olduğunu öğrenir.
4 Yunan site devlet yapısı ve özellikleri, ile Sokrat, Eflatun ve Aristo''''''''nun siyasi görüşleri hakkında bilgi sahibi olur.
5 Orta çağda siyasi düşüncelerin temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur.
6 Fransa Devrimine kadar olan süreçteki yaklaşımları bilir.
7 Günümüz modern yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 5 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 5 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Siyasal Düşünceler Tarihi Kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar