Bilişim Destek Sistemi
bilisimdestek@erciyes.edu.tr
2025-2026
2024-2025
ENGLISH
GİRİŞ
ANA SAYFA
ÜNİVERSİTE HAKKINDA
İsim ve Adres
Akademik Takvim
Akademik Yetkililer
Üniversite Hakkında Genel Bilgiler
Mevcut Eğitim Programları Listesi
Genel Kabul Koşulları
Eğitim Öncesi Tanıma İçin Genel Düzenlemeler
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Tahsisi
Akademik Rehberlik Düzenlemeleri
ÖN LİSANS
ADALET MESLEK YÜKSEKOKULU
HALİL BAYRAKTAR SAĞLIK HİZMETLERİ M.Y.O.
LİSANS
TIP FAKÜLTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
MİMARLIK FAKÜLTESİ
GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
VETERİNER FAKÜLTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
FEN FAKÜLTESİ
EDEBİYAT FAKÜLTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
HAVACILIK VE UZAY BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TURİZM FAKÜLTESİ
SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
HUKUK FAKÜLTESİ
ECZACILIK FAKÜLTESİ
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
ZİRAAT FAKÜLTESİ
SİVİL HAVACILIK YÜKSEKOKULU
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK Y.O.
YÜKSEK LİSANS
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
GEVHER NESİBE GENOM VE KÖK HÜCRE ENSTİTÜSÜ
GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
DOKTORA
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
GEVHER NESİBE GENOM VE KÖK HÜCRE ENSTİTÜSÜ
GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
BİLGİLER
Öğrencileri İçin Bilgilendirme
Yaşam Maliyeti
Konaklama
Yemekler
Sağlık Hizmetleri
Özel İhtiyaçlı Öğrenciler İçin İmkanlar
Sağlık Güvencesi
Öğrencileri İçin Finansal Destek
Öğrenci İşleri Ofisi
Öğrenme Mekanları
Uluslararası Programlar
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Mekanları
Öğrenci Kulüpleri
Diploma Eki
Diploma Eki Nedir?
Diploma Eki Hangi Bölümlerden Oluşur?
Diploma Eki Ne Değildir?
Diploma Ekinin Öğrencilere Sağladığı Kazanımlar Nelerdir?
Diploma Ekinin Kurumlara Sağladığı Kazanımlar Nelerdir?
Diploma Eki Ne İçin Gereklidir?
Diploma Eki Hangi Zorluklara Cevaben Üretilmiştir?
Diploma Eki Broşürü
Diploma Eki Örnekleri
Erasmus Kalite Politikası
Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi
Güncelleme Kurulu
Ders Bilgi Paketi
Yüksek Lisans >
Sağlik Bilimleri Enstitüsü >
Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has(yüksek Lisans)
> RUMENDE SİNDİRİMİN SAPTANMASI
DBP Hakkında
Neden DBP?
Bilgi Paketi Nedir?
Nasıl Giriş Yapabilirim?
Düzenlemeleri Nasıl Yapabilirim?
Ders Hakkında
Bölüm Hakkında
Kazanılan Derece
Derece Seviyesi
Kabul ve Kayıt Koşulları
Önceki Öğrenimin Tanınması
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Program Profili
Program Yeterlilikleri
Örnekleriyle Mezunların Mesleki Profilleri
Üst Derece Programlarına Geçiş
Müfredat Dersleri ve AKTS Kredileri
Sınav Yönetmeliği, Ölçme ve Değerlendirme
Mezuniyet Koşulları
Eğitim Tarzı
Bölüm veya Anabilim Dalı Başkanı
Dersin Adı
Dersin Seviyesi
Dersin Kodu
Dersin Tipi
Dersin Dönemi
Yerel Kredi
AKTS Kredisi
Ders Bilgileri
RUMENDE SİNDİRİMİN SAPTANMASI
İkinci Düzey
VHB 526
Seçmeli
1
6.00
6.00
Yazdır
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin Dili
Türkçe
Koordinatör
PROF. DR. BERRİN KOCAOĞLU GÜÇLÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Prof.Dr. Erol BAYTOK Prof.Dr. Berrin K.GÜÇLÜ Prof.Dr. Osman KÜÇÜK, Prof. Dr. Kanber KARA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Araş.Gör. Sena YILMAZ
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze sunum, Soru-cevap anlatım
Dersin Amacı
Rumende Sindirimin Saptanması Hakkında Bilgi Vermek
Dersin Tanımı
Rumende Sindirimin Saptanmasının Hayvan Beslemedeki Önemi
Dersin İçeriği
1
İn vivo sindirim denemeleri
2
İn vivo sindirim denemeleri
3
İn vivo sindirim denemeleri
4
İn vivo sindirim denemeleri
5
Klasik sindirim denemesi (dışkı toplama yöntemi)
6
Klasik sindirim denemesi (dışkı toplama yöntemi)
7
Klasik sindirim denemesi (dışkı toplama yöntemi)
8
İndikatör yöntemi
9
İndikatör yöntemi
10
ara sınav
11
İn situ sindirim denemeleri
12
İn situ sindirim denemeleri
13
İn situ sindirim denemeleri
14
İn vitro sindirim denemeleri
15
İn vitro sindirim denemeleri
16
İn vitro sindirim denemeleri
17
18
19
20
Dersin Öğrenme Çıktıları
1
İn vivo sindirim denemeleri hakkında bilgi sahibi olması
2
Klasik sindirim denemesi (dışkı toplama yöntemi) hakkında bilgi sahibi olması
3
İndikatör yöntemi hakkında bilgi sahibi olması
4
İn situ sindirim denemeleri hakkında bilgi sahibi olması
5
İn vitro sindirim denemeleri hakkında bilgi sahibi olması
6
İn situ sindirim denemeleri hakkında bilgi sahibi olması
7
8
9
10
*
Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder
Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
Sayısı
Süresi (saat)
Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim
14
3
42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
1
5
5
Sunum / Seminer hazırlama
0
0
0
Kısa sınavlar
0
0
0
Ara sınavlara hazırlık
1
20
20
Ara sınavlar
1
2
2
Proje (Yarıyıl ödevi)
0
0
0
Laboratuvar
0
0
0
Arazi çalışması
0
0
0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
1
20
20
Yarıyıl sonu sınavı
1
2
2
Araştırma
14
2
28
Toplam iş yükü
147
AKTS
6.00
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara sınav
1
100
Kısa sınav
0
0
Ödev
0
0
Yarıyıl içi toplam
100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
60
Genel toplam
100
Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997: Yemler ve Teknolojisi.
Yardımcı Kaynaklar
1.ERGÜN, A., ÇOLPAN, İ., YILDIZ, G., KÜÇÜKERSAN, S., TUNCER, Ş.D., YALÇIN, S., KÜÇÜKERSAN, M.K., ŞEHU, A., 2002:Yem Hijyeni ve Teknolojisi. 2.ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition.
Ders İle İlgili Dosyalar