Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GENEL KİMYA I Birinci Düzey KİM101 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA SOYLAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ŞENOL KARTAL PROF. DR. AHMET ÜLGEN PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım
Dersin Amacı Farklı ortaöğretim kurumlarından gelen ve kimya bilgileri çok heterojen olan birinci sınıf öğrencilerini mümkün olduğu kadar aynı seviyeye getirmek ve onları ikinci sınıfta anlatılacak olan temel derslere; yani anorganik, analitik ve organik kimyaya hazırlamak
Dersin Tanımı Atomun Yapısı ve Aydınlatılması, Kimyasal Bağlar, Atom-, Hibrit- ve Molekül-Orbitalleri, Anorganik Bileşiklerin Adlandırılması, VB- ve MO-Teorisi, Maddenin Halleri (Gazlar, Sıvılar ve Katılar),

Dersin İçeriği
1 Atomun Yapısı ve Aydınlatılması, Rutherford ve Moseley Deneyi, Atom, Eelement, Molekül ve İzotop Kavramları.
2 Periyodik Tablo ve Periyodik Özellikler,
3 Atom, Hibrit ve Molekül Orbitalleri, Kimyasal Bağ Teorileri.
4 Anorganik Bileşiklerin Adlandırılması.
5 Kimyasal Bağ Çeşitleri ve Oktet Kuralı.
6 Stökiyömetri, Basit Formül, Esas Formül ve Hesaplamaları, Kimyasal Eşitliklerin Denkleştirilmesi.
7 Gazların Genel Özellikleri ve Gaz Kanunları ve Bunlarla İlgili Problemler.
8 Sıvıların Genel Özellikleri ve Buhar Basıncı, Isınma ve Soğuma Eğrileri.
9 ARA SINAV
10 Amorf ve Kristal Katılar, Kristal Yapı Tayini,Birim Hücre ve Parametreleri, Kristal Yapı Çeşitleri, Katı Çeşitleri, Kristal Enerjileri, Örnek Problemler.
11 Çözelti Tipleri, Derişim Çeşitleri, Elektrolitler, Çözünme ve Ayrışma, Bunlara Etki Eden Faktörler.
12 Çözeltilerin Özellikleri, Örnek Problemler.
13 Çözelti Reaksiyonları, Asitler ve Bazlar, Çeşitli Bilginlere Göre Asit-Baz Tanımları.
14 Nötralizasyon Reaksiyonları, Poliprotik Asitler, Hidroliz, Amfoterlik, Çözeltilerin Stökiyömetrisi, Örnek Problemler.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kimya Nedir Sorusuna Cevap Bulmak.
2 Öğrencileri Laboratuvarda Yapılacak Deneylere Hazırlamaları.
3 Mümkün Olduğu Kadar,Laboratuvardaki Deneysel Gözlemlerine Teorik İzahlar Getirmeleri.
4 Kimyasal Gözlemleri Kağıt Üzerinde Tepkimelerle Açıklayabilme Yeteneği Kazanmaları.
5 Kimyasal Gözlemlere ve Tepkimelerle Matematiksel Çözümler Üretebilmeleri.
6 Laboratuvar Dışında Çevrede Cereyan Eden Bir Kısım Olaylara Kimyasal Açıklama Getirebilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2 OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3 OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4 OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5 OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6 OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7 OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8 OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9 OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10 OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11 OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12 OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13 OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14 OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15 OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16 OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17 OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18 OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19 OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20 OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 3 2 6
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     115
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Atkin-Jones, Temel Kimya-I, II
Yardımcı Kaynaklar Genel Kimya I-II, Ders Notları, Prof.Dr.Tevfik Rıza KÖK

Ders İle İlgili Dosyalar