Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RUMİNANTLARDA DÜŞÜK KALİTELİ KABA YEMLERİN DEĞ.ŞEK Üçüncü Düzey VHB 639 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KANBER KARA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Erol BAYTOK Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ Prof. Dr. Osman KÜÇÜK Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze sunum, Soru-cevap anlatım
Dersin Amacı Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Vermek
Dersin Tanımı Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörlerin Hayvan Beslemedeki Önemi

Dersin İçeriği
1 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
2 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
3 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
4 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
5 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
6 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
7 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
8 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
9 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
10 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
11 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
12 Ara Sınav
13 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
14 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
15 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
16 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
2 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
3 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
4 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
5 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
6 Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     105
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ŞENEL, H.S., 1993:Hayvan Besleme.İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997:Hayvan Besleme. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya. ERGÜN, A., TUNCER, Ş.D., 2001: Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları.Mesipres,Ankara. ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition.

Ders İle İlgili Dosyalar