Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KADASTRO TEKNİĞİ İkinci Düzey HM 212 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ERKAN BEŞDOK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Sunum, örnek belge sergileme ve tartışma.
Dersin Amacı Kadastro ve tapu sicilinin temel bileşenlerinin nasıl oluşturulduğu, yönetildiği ve yaşatıldığının kavranması.
Dersin Tanımı Mülkiyet olgusu ve kadastronun tarihi gelişimi, kadastronun kullanım alanları, tapu sicilinin temel bileşenleri ve prensipleri, tesis kadastrosu, kadastronun yaşatılması (değişikliklerin izlenmesi, teknik hataların düzeltilmesi, sayısallaştırma, yenileme).

Dersin İçeriği
1 Tapu ve Kadastro kavramı, taşınmaz mal kavramı, kadastro kavramının etimolojisi ve tanımı, kadastronun faydaları ve kullanım alanları.
2 Kadastronun tarihi gelişimi.
3 Amaç, fayda ve kayıt biçimine göre kadastro türleri.
4 Tapu sicili.
5 Tesis kadastrosu (Teknik işlemler).
6 Tesis kadastrosu (Teknik işlemler).
7 Tesis kadastrosu (İdari/hukuki işlemler).
8 Tesis kadastrosu (İdari/hukuki işlemler).
9 Kadastronun yaşatılması (Hukuki değişiklikler, cins değişiklikleri).
10 Kadastronun yaşatılması (Şekil değişiklikleri: isteğe bağlı uygulamalar).
11 Kadastronun yaşatılması (Şekil değişiklikleri: resen yapılan uygulamalar).
12 Kadastronun yaşatılması (Teknik hataların düzeltilmesi).
13 Kadastronun yaşatılması (Sayısallaştırma).
14 Kadastronun yaşatılması (Yenileme).
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mülkiyet kavramının ve kadastronun tarihi gelişimin bilinmesi.
2 Kadastronun tüm mühendislik uygulamaları için öneminin kavranması.
3 Tesis kadastrosu temel aşamalarının bilinmesi.
4 Kadastronun hangi uygulamalarla ve nasıl yaşatıldığının kavranması.
5 Kadastronun yaşatılması hakkında bilgi sahibi olur
6 Yeniden kadastro hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 1 6
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     110
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hüseyin Erkan (2011), Kadastro Bilgisi, TMMOB HKMO, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Türkay Tüdeş ve Cemal Bıyık (1997), Kadastro Bilgisi, KTÜ-MMF, Trabzon.

Ders İle İlgili Dosyalar