Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MULTİDİSİPLİNER TEDAVİLER Üçüncü Düzey DPR 625 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İNCİ DEVRİM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Direkt bilgi aktarımı ve interaktif yöntemin hibrid halde kullanımı. Ders ile ilgili etkinlik ayrıntıları "Değerlendirme Yöntemleri" ve "Öğretim Faaliyetleri ve AKTS iş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Dersin Amacı Peridontal tedaviye multidisipliner bakış açısı ile yaklaşabilmek
Dersin Tanımı Teorik Ders

Dersin İçeriği
1 Tedavi Kavramı
2 Tedavi edici hekimlik ve koruyucu hekimlik kavramı
3 Tedavi edici hekimlik ve koruyucu hekimlik kavramı
4 Tedavi edici hekimlik hizmetleri
5 Tedavi edici hekimlik hizmetleri
6 Koruyucu hekimlik hizmetleri
7 Koruyucu hekimlik hizmetleri
8 İdeal Periodontal Tedavi
9 İdeal Periodontal Tedavi
10 Hastalık temelli tedavi yaklaşımı
11 Hastalık temelli tedavi yaklaşımı
12 Multidisipliner tedavi yaklaşımı
13 Multidisipliner tedavi yaklaşımı
14 Periodontoloji-Endodonti ilişkisi
15 Periodontoloji-Endodonti ilişkisi
16 Periodontoloji-Protetik tedavi ilişkisi
17 Periodontoloji-Protetik tedavi ilişkisi
18 Periodontoloji-Ortodonti ilişkisi
19 Periodontoloji-Ortodonti ilişkisi
20 Periodontal hastalık tedavisine multidisipliner yaklaşım

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tedavi kavramını bilir
2 Tedavi edici hekimlik kavramını bilir
3 Koruyucu hekimlik kavramını bilir
4 Hastalık temelli hasta yaklaşımını bilir
5 Multidisipliner tedavi yaklaşımlarını bilir
6 Periodontoloji-Endodonti ilişkisini bilir
7 Periodontoloji-Protetik diş tedavisi ilişkisini bilir
8 Periodontoloji-Ortodonti ilişkisini bilir
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
2 Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
3 Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
4 Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
5 Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
6 Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
7 Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
8 Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
9 Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
10 Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
11 Genel etik kurallarına uygun davranır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 30 3 90
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 2 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     203
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Carranza''s Clinical Periodontology - MG Newman, H Takei, PR Klokkevold, FA Carranza Clinical Periodontology and Implant Dentistry - J. Lindhe, N. Lang, T. Karring
Yardımcı Kaynaklar Güncel litertürler

Ders İle İlgili Dosyalar