Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIMA VE YAYIN ETİĞİ Üçüncü Düzey TİB 709 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. OSMAN BAYDER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bilimsel bilgi hakkında bilgi vererek sosyal bilim yaklaşımlarını anlamak; öğrencilere sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini açıklayarak bu yöntemlere dayalı araştırma tasarımı yapabilmelerini sağlamak
Dersin Tanımı .

Dersin İçeriği
1 Bilimsel araştırmalarda etik
2 Eleştirel literatür taraması
3 Kuram, ideoloji, araştırma, hipotez, değişken, geçerlilik ve güvenilirlik kavramları
4 Nicel araştırma yöntemleri
5 Nitel araştırma yöntemleri
6 Araştırma tasarımı, konu seçimi
7 Araştırma bölümlerini oluşturma, giriş ve sonuç
8 Ara sınav
9 Kaynak gösterme (atıf yapma) yöntemleri ve uygulanması
10 Araştırma raporunun yazılması
11 Kaynakçanın düzenlenmesi ve genel değerlendirm
12 Bilimsel araştırmanın aşamaları ve türleri
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilgi türlerini tanır, bilime eleştirel yaklaşır ve sorgular.
2 Bilime yönelik farklı yaklaşımları tanır.
3 Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır.
4 Kaynaklardan doğru yararlanır.
5 Kaynaklardan doğru alıntı yapar.
6 Şekil şartlarına uygun tezler ve ödevler hazırlar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 İç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 İç hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     176
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı .
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar