Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ZENGİNLEŞTİRME YÖNTEMLERİ Birinci Düzey KİM 539 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı zenginleştirme yöntemlerinin teorik bilgileri ve pratikte uygulanabilirliğini öğrenciye öğretmek
Dersin Tanımı Ders izleyen bölümleri kapsar.Zenginleştirme yöntemlerine giriş,zenginleştirme ve gerekliliği,ayırma ve zenginleştirme yöntemlerinin farkı,zenginleştirme tekniklerinde genel kavramlar,zenginleştirme yöntemi seçimi ve değerlendirilmesi,zenginleştirmede kullanılan yöntemler,sıvı-sıvı ekstraksiyonu,elektrobiriktirme,birlikte çöktürme,adsorpsiyon ile zenginleştirme,on-line katı faz ekstraksiyonu,uçurma ile zenginleştirme

Dersin İçeriği
1 Zenginleştirme yöntemlerine giriş
2 Zenginleştirme ve gerekliliği
3 Ayırma ve zenginleştirme yöntemlerinin farkı
4 Zenginleştirme tekniklerinde genel kavramlar
5 Zenginleştirme yöntemi seçimi ve değerlendirilmesi
6 Zenginleştirmede kullanılan yöntemler
7 Ara Sınav
8 Sıvı sıvı ekstraksiyonu
9 Elektrobiriktirme
10 Birlikte çöktürme
11 Adsorpsiyon ile zenginleştirme
12 İyon değiştirici reçineler ile zenginleştirme
13 Online katı faz ekstraksiyonu
14 Uçurma ile zenginleştirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ayırma yöntemleri ve analitik kimyanın temelleri hakkında bilgilerin verilmesi
2 Zenginleştirme yöntemlerinin önemini ve ayırma yöntemlerinden farkını öğrenmek
3 Zenginleştirme yöntemlerinin seçiminde ve değerlendirilmesinde dikkate alınması gereken unsurların öğretilmesi
4 Sıvı-sıvı ekstraksiyonu, elektrobiriktirme, ve birlikte çöktürme yöntemleri hakkında bilgi vermek
5 Adsorpsiyon ile zenginleştirme hakkında bilgi vermek
6 Öğrenciyi on-line katı faz ekstraksiyonu hakkında bilgilendirmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4 İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5 Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6 İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7 İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8 İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9 Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10 İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11 Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 4 48
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mizuike, A., Enrichment Techniques for Inorganic Trace Analysis, Springer Verlag, New York, 1983.
Yardımcı Kaynaklar D.A.Skoog, D.M. West, F.J. Holler, Fundamentals of Analytical Chemistry, 8th Edition, Saunders College Publishing, 1996, Çeviri Editörleri: E. Kılıç, H. Yılmaz, Türkçe 8.Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar