Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPLUMSAL DEĞİŞME İkinci Düzey SOS301 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TALHA TURHAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüzyüze
Dersin Amacı Toplumsal değişme yasalarını kavramak
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Ders Tanıtımı
2 İki Okuma: 1) Sosyolojik Tahayyülün Vaat Ettikleri 2) Sosyolojinin Mirası, Sosyal Bilimin Vaadi
3 Modernite ve Kapitalizm
4 Klasik Toplumsal Değişme Kuramları I: Weber ve İşlevselcilik
5 Klasik Toplumsal Değişme Kuramları II: Marx I
6 Klasik Toplumsal Değişme Kuramları II: Marx II
7 vize
8 Toplumsal Değişme ve Küreselleşme I
9 Toplumsal Değişme ve Küreselleşme II
10 Kalkınma ve Kadın
11 Türkiye’de Toplumsal Değişme I
12 Türkiye’de Toplumsal Değişme II
13 Türkiye’de Toplumsal Değişme III
14 Genel Değerlendirme ve Sonuç
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tarihsel süreç içinde toplumsal değişimin temel özelliklerini öğrenmek
2 Tarihsel süreç içinde temel değişme dinamiklerini anlamak
3 Tarihsel süreç içinde Türkiye''nin toplumsal yapısının temel özelliklerini öğrenmek
4 Tarihsel süreç içinde Türkiye''nin temel değişme dinamiklerini anlamak
5 Öğrencilerde içinde bulundukları toplumsal koşullar hakkında bir farkındalık oluşturmak.
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 6 18
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 6 12
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar