Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPLUMSAL DEĞİŞME Birinci Düzey SOS301 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TALHA TURHAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüzyüze
Dersin Amacı Toplumsal değişme yasalarını kavramak
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Ders Tanıtımı
2 İki Okuma: 1) Sosyolojik Tahayyülün Vaat Ettikleri 2) Sosyolojinin Mirası, Sosyal Bilimin Vaadi
3 Modernite ve Kapitalizm
4 Klasik Toplumsal Değişme Kuramları I: Weber ve İşlevselcilik
5 Klasik Toplumsal Değişme Kuramları II: Marx I
6 Klasik Toplumsal Değişme Kuramları II: Marx II
7 vize
8 Toplumsal Değişme ve Küreselleşme I
9 Toplumsal Değişme ve Küreselleşme II
10 Kalkınma ve Kadın
11 Türkiye’de Toplumsal Değişme I
12 Türkiye’de Toplumsal Değişme II
13 Türkiye’de Toplumsal Değişme III
14 Genel Değerlendirme ve Sonuç
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tarihsel süreç içinde toplumsal değişimin temel özelliklerini öğrenmek
2 Tarihsel süreç içinde temel değişme dinamiklerini anlamak
3 Tarihsel süreç içinde Türkiye''nin toplumsal yapısının temel özelliklerini öğrenmek
4 Tarihsel süreç içinde Türkiye''nin temel değişme dinamiklerini anlamak
5 Öğrencilerde içinde bulundukları toplumsal koşullar hakkında bir farkındalık oluşturmak.
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2 Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3 Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4 Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5 Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6 Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8 Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9 Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10 Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12 Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13 Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14 Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15 Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 6 18
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 6 12
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar