Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM Birinci Düzey MB 021 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ESRA KIZILAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ESRA KIZILAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Eğitim fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarına sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma kavramları, sürdürülebilir kalkınmanın amaçları bilgisini kazandırmak.
Dersin Tanımı Eğitim fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarına sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma kavramları, sürdürülebilir kalkınmanın amaçları bilgisini kazandırmak.

Dersin İçeriği
1 Sürdürülebilirlik Kavramı, Tarihçesi ve SDGler
2 Sosyal Bilimler ve Fen Bilimleri Yönünden Sürdürülebilirlik
3 Toplumsal Değişme Bağlamında Sürdürülebilirlik
4 Eğitim ve Sürdürülebilirlik
5 İnsanlığın Geleceği ve Sürdürülebilirlik
6 Göç, Yoksulluk ve Eşitsizlik
7 Sürdürülebilir Çevre
8 Ekoloji, Küresel Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik
9 Doğayla Uyum İçinde Sürdürülebilir Toplum
10 Nüfus, Ekonomik Sistem ve Doğal Çevre
11 Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları ve Çevre
12 Sosyal Sorumluluk Çalışmaları
13 İnsan-Doğa İlişkilerinin Sürdürülebilirlik Ekseninde Yeniden Düşünülmesi
14 -
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sürdürülebilirlik kavramı, tarihçesi ve SDGleri bilir.
2 Sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirliğin farkını analiz eder.
3 Toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirliği açıklar.
4 Eğitim ve sürdürülebilirlik ilişkisini açıklar.
5 İnsanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik konusunu tartışır.
6 Göç, yoksulluk ve eşitsizlik bağlamında sürdürülebilirliği kavrar.
7 Sürdürülebilir çevre kavramını bilir.
8 Ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik ilişkisini açıklar.
9 Doğayla uyum içinde sürdürülebilir toplumu anlar.
10 Nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre arasında ilişki kurar. Teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre arasında ilişki kurar. Sosyal sorumluluk çalışmalarının sürdürülebilirlikle ilgisini anlar. İnsan-doğa ilişkilerini sürdürülebilirlik ekseninde değerlendirebilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2 Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3 Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4 Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5 Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7 Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8 Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9 Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 4 40
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar • Özgen, N. ve Kahyaoğlu, M. (Eds.) (2021). Sürdürülebilir kalkınma. Pegem Akademi. • Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (2022). Sürdürülebilir kalkınma amaçları. https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home/sustainable-development-goals.html • UNESCO (2018). Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Hedefleri İhtisas Komitesi. https://www.unesco.org.tr/Pages/108/219/S%C3%BCrd%C3%BCr%C3%BClebilir-Kalk%C4%B1nma-2030-Hedefleri-%C4%B0htisas-Komitesi

Ders İle İlgili Dosyalar