Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ FELSEFE AKIMLARI 1 Birinci Düzey FEL401 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Turkish
Koordinatör PROF. DR. ARSLAN TOPAKKAYA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Arslan Topakkaya
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Face To Face
Dersin Amacı Introduction of 20. Century philosophers and philosophical movements
Dersin Tanımı This course is intended to provide students with a general formation on contemporary theories of philosophy and to gain knowledge of contemporary problems.

Dersin İçeriği
1 20. Yüzyıl felsefesinin genel özellikleri
2 Nietzsche Felsefesi
3 Bergson Felsefesi
4 Pragmatizm (W. James, J. Dewey)
5 Analitik Felsefe (Wittgenstein)
6 Mantıkçı Pozitivizm (Frege, Russsel)
7 Vize Sınavı
8 K.R.Popper Felsefesi
9 Husserl ve Fenomenoloji
10 Heidegger Felsefesi
11 Schiller Felsefesi
12 Kierkegaard Felsefesi
13 Genel Değerlendirme
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 20. Yüzyıl filozofları hakkında bilgi sahibi olur
2 Çağdaş felsefenin temel problemlerini bilir
3 Çağdaş felsefenin temel problemleri hakkında eleştirel bir sorgulama gerçekleştirebilir.
4 20. ve 21. yüzyıl felsefi akımlarını bilir.
5 Gelecek döneme ilişkin felsefi projeksiyon geliştirecek yetkinliğe ulaşır
6 Öğrenci güncel problemleri felsefi açından değerlendirebilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Dersin kavramlarını bilme
2 Dersin mesleki eğitime katkısı
3 Genel hukuk dersleri içinde yeri
4 Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5 Sorunlara çözüm bulabilme
6 Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7 İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8 Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9 Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10 İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11 Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bedia Akarsu- Çağdaş Felsefe
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar