Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ FELSEFE AKIMLARI 1 Birinci Düzey FEL401 Zorunlu 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Turkish
Koordinatör PROF. DR. ARSLAN TOPAKKAYA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Arslan Topakkaya
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Face To Face
Dersin Amacı Introduction of 20. Century philosophers and philosophical movements
Dersin Tanımı This course is intended to provide students with a general formation on contemporary theories of philosophy and to gain knowledge of contemporary problems.

Dersin İçeriği
1 20. Yüzyıl felsefesinin genel özellikleri
2 Nietzsche Felsefesi
3 Bergson Felsefesi
4 Pragmatizm (W. James, J. Dewey)
5 Analitik Felsefe (Wittgenstein)
6 Mantıkçı Pozitivizm (Frege, Russsel)
7 Vize Sınavı
8 K.R.Popper Felsefesi
9 Husserl ve Fenomenoloji
10 Heidegger Felsefesi
11 Schiller Felsefesi
12 Kierkegaard Felsefesi
13 Genel Değerlendirme
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 20. Yüzyıl filozofları hakkında bilgi sahibi olur
2 Çağdaş felsefenin temel problemlerini bilir
3 Çağdaş felsefenin temel problemleri hakkında eleştirel bir sorgulama gerçekleştirebilir.
4 20. ve 21. yüzyıl felsefi akımlarını bilir.
5 Gelecek döneme ilişkin felsefi projeksiyon geliştirecek yetkinliğe ulaşır
6 Öğrenci güncel problemleri felsefi açından değerlendirebilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2 Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3 Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4 Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5 Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6 Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8 Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9 Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10 Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12 Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13 Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14 Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15 Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bedia Akarsu- Çağdaş Felsefe
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar