Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KELİME BİLGİSİ I Birinci Düzey ÇDE105 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri _
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DİDEM YILMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ DİDEM YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin Çince imleri(şekilleri) bakmadan açılım sırasına göre doğru bir biçimde yazabilmeleri, imlere anlam veren anahtar imleri bulabilmeleri ve anlamlarını bilmeleri, Çince sözlük bakacak düzeye ulaşmaları amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Çağdaş Çince İmlerin (şekillerin) anlamlarının, yazım ve kullanım kurallarının öğretilmesi.

Dersin İçeriği
1 1.Ders:"Merhaba!"(toplam 11 kelime) 2.Ders: "Çince Çok Zor Değil"(toplam 14 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
2 3.Ders:"Yarın Görüşürüz"(toplam 15 kelime) 4.Ders:Nereye Gidiyorsun?(toplam 14 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
3 5.Ders:"Bu Wang Hocadır."(toplam 16 kelime) 6.Ders:"Çince Öğreniyorum" (toplam 19 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
4 7.Ders:"Ne Yiyorsun?"(toplam 16 kelime) 8.Ders:"Elmanın Yarım Kilosu Kaça?"(toplam 18 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
5 9.Ders:"Ben Paramı Yuan”e Değiştiriceğim"(toplam 13 kelime) 10.Ders:"Nerede Yaşıyorsun?"(toplam 16 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
6 11.Ders:"Biz Hepimiz Yabancı Öğrencileriz"(toplam 16 kelime) 12.Ders:"Nerede Okuyorsun?"(toplam 17 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
7 13.Ders:"Bu Çin İlacı Midir?"(toplam 26 kelime) 14.Ders:"Senin Araban Yeni Mi Yoksa Eski Mi?"(toplam 15 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
8 ARA SINAV
9 15.Ders:"Şirkette Kaç Çalışan Var?"(toplam 17 kelime) 16.Ders:"Sen Sıkça Kütüphaneye Gider misin??"(toplam 30 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
10 17.Ders:"Sen Şuan Ne Yapıyorsun?"(toplam 24 kelime) 18.Ders:"Postaneye Paket Postalamaya Gidiyorum"(toplam 23 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
11 19.Ders:"Deneyebilir Miyim?"(toplam 17 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
12 20.Ders:"Doğum Gününü Kutlarım"(toplam 23 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
13 21.Ders:"Biz Yarın 7:15'de Yola Çıkacağız"(toplam 27 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
14 22.Ders:"Öğretmenimden Bana Pekin Operasını Öğretmesini Rica Ettim"(toplam 27 kelime) Yeni kelimelerin anlamlarının, yazılım, açılım kurallarının ve önemli anahtar imlerin verilmesi, her derste öğrencilere yeni kelimelerin dikte ettirilmesi.
15 FİNAL SINAVI
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çince imleri bakmadan ezberden yazabilecek düzeye ulaşır.
2 İmlerin yazım sırasını açılımlarını öğrenir ve ezberden yazar.
3 İmlerin anlam ifade eden anahtar kısımlarını öğrenir.
4 İmlerin anlam ifade eden anahtar kısımlarının anlamlarını öğrenir.
5 İmlerin yazım hamle sayısı az ya da çok olsa da bütün imleri kare formunda orantılı bir biçimde yazma kabiliyeti edinir.
6 İmlerin pinyin(Latince yazılışlarını) ve ses tonlarını öğrenir.
7 Sözcüklerin Türkçe anlamlarını öğrenir.
8 Temel düzeyde Çince sözcük dağarcığı gelişir.
9 Öğrenmemiş olduğu bir imi sözlükte bulabilecek düzeye gelir.
10 Çince kelimenin anlamını tahmin edebilme yeteneğine sahip olur.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 8 1 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1)Yang, Jizhou, Hanyu Jiaocheng, 1. cilt 1. kitap, Beijing Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, Beijing, 2010. 2)Yang, Jizhou, Hanyu Jiaocheng, 1. cilt 2. kitap, Beijing Dil ve Kültür Üniversitesi Yayınevi, Beijing, 2010.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar