Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II Üçüncü Düzey F-SRV114 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKHAN GÜVEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Sabri GÜNGÖR
Dersin Veriliş Şekli Bilgisayar Başında Yüz Yüze Eğitim
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin Hesap Tablosu kullanarak etkin bir şekilde işlem tablosu işlemlerini yapabilmeleri, Veritabanı Yönetim Uygulaması kullanarak veritabanı yönetim faaliyetlerini gerçekleştirebilmeleri becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin derste öğrendiklerini grup projesi olarak, gerçek hayattan seçtikleri bir problem üzerinde uygulayarak kendilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Bu derste; işlem tablolama, veri tabanına giriş ve veritabanı işlemleri ele alınmaktadır. Hesap Tablosu ve Veritabanı Yönetimi programlarının kullanımına odaklanılmıştır.

Dersin İçeriği
1 Hesap Tablosu Ortamında Çalışmak: - Hesap Tablosu''''nun başlatılması - Çalışma defteri ve sayfasının tanıtılması - Hücrelere veri girme ve düzenleme - Hesap Tablosu''''nda yardım kullanımı - Belgenin kaydedilmesi
2 Çalışma Sayfasını Düzenleme: - Hücre üzerinde işlemler - Satır üzerinde işlemler - Sütun üzerinde işlemler - Sayfa üzerinde işlemler - Alıştırma
3 Formüllerin Kullanımı: - Formüllerde kullanılabilecek operatörler ve işlem öncelik sıraları - Basit formüller oluşturma - Hesap Tablosunun otomatik doldur özelliğini kullanarak formülü diğer hücrelere kopyalama - Formüllerde göreli, mutlak ve karma referans kullanımı - Hücre adı tanımlama, oluşturma ve formüllerde kullanma - İşlev Ekle yardımıyla hazır işlevleri kullanma - Hata Mesajları ve anlamları - Örnek uygulamalar - Bağıl Not Sistemi
4 Mantıksal işlevlerin kullanımı Örnek uygulamalar
5 Çalışma Sayfalarını Biçimlendirmek: - Hücreleri biçimlendirmek - Sayı, Hizalama, Yazı tipi, Kenarlık, Desenler, Koruma - Otomatik biçimlendirme - Koşullu biçimlendirme - Çalışma defterini ve sayfayı korumak
6 Grafik Çizdirmek: - Grafik sihirbazını kullanarak grafiklerin çizdirilmesi - Grafiklerin düzenlenmesi - Grafiklerin değiştirilmesi - Belgeyi yazdırmak Sayfa yapısının düzenlenmesi Sayfa düzeninin belirlenmesi Kenar boşluklarının ayarlanması Üstbilgi ve Altbilgi eklenmesi Çalışma sayfası özelliklerinin belirlenmesi Baskı ön izleme yapılması Belgenin yazdırılması
7 Veri üzerinde işlemler: - Verilerin sıralanması - Verilerin süzülmesi - Alt toplamların aldırılması - Pivot tablo oluşturmak
8 Ara Sınavlar
9 Veri Tabanı: Temel Kavramlar
10 Veritabanı Tasarımı: İlişkisel Veritabanı Tasarımı, Veri Normalizasyonu
11 Veritabanı Yönetim Programı kullanarak Veri tabanı uygulama geliştirme: - Tabloların oluşturulması ve ilişkilendirilmesi - Form tasarımlarının yapılması ve veri girişi - Sorguların hazırlanması - Rapor tasarımlarının yapılması
12 Örnek Uygulama: Sipariş Takip Veritabanı
13 Örnek Uygulama devam
14 Dönem Projesi Sunumları
15 Dönem Projesi Sunumları
16 Dönemsonu sınav
17 Dönemsonu sınav
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan bir öğrenci hesap tablosu programlarını ileri düzeyde kullanır.
2 Hesap Tablosu programını kullanarak işletmeye ya da ekonomiye dair karmaşık verileri analiz eder ve tahminler yapar.
3 Hesap Tablosu programı ile günlük hayatta karşısına çıkan problemlere yaratıcı çözümler geliştirir.
4 Dış kaynaktan elde ettiği karma verileri Hesap Tablosu ve Veritabanı Yazılımlarını birlikte kullanarak sınıflar.
5 Veritabanı programlarını ileri düzeyde kullanır.
6 Veritabanı programını kullanarak birçok günlük hayat problemine hızlı çözümler geliştirir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı http://iibf.erciyes.edu.tr/guven
Yardımcı Kaynaklar http://iibf.erciyes.edu.tr/gedikli

Ders İle İlgili Dosyalar