Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOHUMSUZ BİTKİLER LAB İkinci Düzey BİY215 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET GÖKHAN HALICI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. M. GÖKHAN HALICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Cyanobacteria, Algae, Lichenes, Fungi, Bryophyta ve Pteridophyta nın genel özellklerinin deneysel ve uygulamalı olarak incelenmesidir.
Dersin Tanımı Bu ders aşağıdaki konuları içermektedir: Cyanobacteria, Algae, Lichenes, Fungi, Bryophyta ve Pteridophyta ya ait çeşitli türler üzerinde morfolojik ve anatomik çalışmalar.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Tohumsuz bitki örneklerinin saklanması metotları
3 Cyanobacteria
4 Cyanobacteria
5 Algea (chlorophyta, charophyta, euglenophyta)
6 Algea (pyrrophyta, bacilloriophyta, xantophyta, chrysophyta, cryptophyta)
7 Algea (phaeophyta, rhodophyta, eustigmophyta, parasinophyta, prochlorophyta)
8 ARA SINAV
9 Fungi (Chytridiomycota, oomycota)
10 Fungi (zygomycota, ascomycota)
11 Fungi (basidiomycota, deuteromycota)
12 Fungi (Lichenes)
13 Bryophyta
14 Pteridophyta.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sistematikte temek bilgileri kavramış olması beklenir.
2 Cyanobacteria dahil sistematik birimlere örnekleri tanıyabilir.
3 Algae dahil sistematik birimlere örnekleri tanıyabilir.
4 Fungi dahil sistematik birimlere örnekleri tanıyabilir.
5 Bryophyta dahil sistematik birimlere örnekleri tanıyabilir.
6 Pteridophyta dahil sistematik birimlere örnekleri tanıyabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Uygulamalarla ilgili yasa yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır
3 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 20 1 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 20 1 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tutel, B., Çırpıcı, A., Sporlu Bitkiler Sistematiği Laboratuar Klavuzu, İstanbul Universitesi Fen Fakültesi Basımevi no: 3748, 1993.
Yardımcı Kaynaklar Altuner, Z., Tohumsuz Bitkiler Sistematiği, Özyurt Matbaacılık, Ankara, 2002. Güner, H., Aysel, V., Tohumsuz Bitkiler Sistematiği, Ege Ünv. Fen Fak. Yay. No: 108, İzmir 1989.

Ders İle İlgili Dosyalar