Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SÖZCÜK BİL. VE HANCHA II Üçüncü Düzey KDE308 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Korece
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ EUN SUK CHO/ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. DONG JAE LEE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Yaklaşık 60 temel çince kökenli (hancha) sözcükleri öğreterek, bu sözcüklerle oluşturulan kelime ve dörtlemeleri açıklamak ve Korece kelime bilgisini zenginleştirmek
Dersin Tanımı Temel seviye Hancha eğitimi

Dersin İçeriği
1 Hancha hakkında genel bilgi, orman konusundaki orman ve ağaçlarla ilgili hanchalar
2 Beş renk konusunda geçen renklerle ilgili hanchalar
3 Ateş konusunda geçen ateşle ilgili hanchalar
4 At arabası konusunda geçen araba ile ilgili hanchalar
5 Ön ve arka adlı konuda geçen ön ve arka hanchaları
6 Gönül konusunda geçen kalple ilgili hanchalar
7 Doğru ve yanlış adlı konuda geçen doğru ve yanlışla ilgili hanchalar
8 Arasınav
9 Aydınlık konusunda geçen aydınlık ve karanlık ile ilgili hanchalar
10 Yüksek adlı konuda geçen uzun ve kısa ile ilgili hanchalar
11 Zaman konusunda geçen zamanla ilgili hanchalar
12 Karı koca adlı konuda geçen eşle ilgiki hanchalar
13 Çocuk konusunda geçen çocuk büyütme ile ilgili hanchalar
14 Yeme,içme ve giyinme konusunda geçen ilgili hanchalar
15 Final
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel seviye hancha bilgisi kavrama
2 Hancha sayesinde Korece kelime bilgisini geliştirme
3 Sık kullanılan hanchaları pekiştirme
4 Hancha bilgisi sayesinde Korece bilgisini zenginleştirme
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Disiplinler arası çalışmalarla müzikoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek
2 Disiplinler arası bilgi üretimine katkı sağlayabilmek
3 Müzikoloji alanına özgün araştırma fikirleri ile katkı sağlayabilmek
4 Uluslararası platformda kültürel ve müziksel çeşitlilik ekseninde bilgi üretimine katkı sağlayabilmek
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 13 3 39
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Eun Suk Cho, Pinar Altundag, Hanca, Korece''''ye açılan Pencere(한국어를 여는 창문),2020
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar