Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KLİNİK BESLENMEDE SORUNLAR I (YETİŞKİNLERDE) İkinci Düzey BDY 505 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Beslenme ve Diyetetik Anabilim Dalında yüksek lisans öğrencisi olmak.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMA ÇALAPKORUR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Aslı Onur Canaydın
Dersin Veriliş Şekli Haftada toplam 2 saat teorik olarak anlatılmaktadır. Anlatım, tartışma, yorumlama.
Dersin Amacı Klinik beslenmede sorunu olan hastanede yatan yetişkin hastaların diyetlerinde var olan beslenme sorunları ile ilgili değişiklik yapmayı öğrenecektir.
Dersin Tanımı Klinik beslenmede sorunlar ve bu sorunlar ile hastalıklar arasındaki ilişki irdelenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Konu belirleme
2 Konu belirleme
3 Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
4 Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
5 Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
6 Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
7 Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
8 Ara sınav
9 Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
10 Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
11 Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
12 Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
13 Belirlenen konular doğrultusunda vaka sunumları yapmak, bilimsel ilkeler doğrultusunda tartışmak
14 Final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersin sonunda öğrenci:
2 Klinik beslenmede sorunu olan hastanede yatan yetişkin hastaların diyetlerinde var olan beslenme sorunları ile ilgili değişiklik yapmayı öğrenecektir.
3 Klinik diyetisyenliği konusunda uygulamaları gözlem yaparak öğrenecektir.
4 Poliklinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri öğrenecektir.
5 Klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri öğrenecektir.
6 Hasta dosyası okuma, dosyadaki bilgileri analiz etme ve hastanın klinik ve laboratuvar bulgularına göre beslenme tedavisi planlamayı öğrenecektir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 3 21
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Baysal A, Aksoy M, Bozkurt N, Kutluay Merdol T, Pekcan P, Keçecioğlu S, Besler T,Mercanlıgil SM. Diyet El Kitabı, 4. baskı, Hatiboğlu Yayınevi,Ankara,2002.
Yardımcı Kaynaklar Mahan K, Escott- Stump S: Krause’s Food, Nutrition and Diet Therapy, 12’th Edition, ISBN 0-7216 5835-0, WB Saunders Company, 2008. Uluslararası beslenme ve diyet dergileri (European J Clin Nutr, JADA, Am J Clin. Nutr, vb.) ve kitaplar

Ders İle İlgili Dosyalar