Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DNA VE RNA ENZİMOLOJİSİ Üçüncü Düzey GEN 610 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yalnızca Doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir, ön ders şartı yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUNİS DÜNDAR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÇETİN SAATÇİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş.Gör
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bu kursun amacı öğrencilere DNA ve RNA Enzimolojisi hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır
Dersin Tanımı DNA ve RNA tüm organizmalar ve bazı virüslerin canlılık işlevleri ve biyolojik gelişmeleri için gerekli olan genetik talimatları taşıyan bir nükleik asittir

Dersin İçeriği
1 DNA ve RNA tanımı ve özellikleri
2 Prokaryotlarda Dna polimeraz ve özellikleri
3 Ökaryotlarda DNA polimerazlar ve özellikleri
4 DNA metilazlar ve özellikleri
5 Bakteri RNA polimerazı ve özellikleri
6 Ökaryot ve özellikle memeli RNA polimerazları (I, II, III......) ve özellikleri
7 Ökaryotlarda RNA işlenmesi, (RNA processing) ve mekanizması
8 Vize
9 DNAazlar ve özellikleri (restriksiyon endonükleaz grupları I, II, III,....)
10 RNAazlar ve özellikleri
11 DNA ve RNA katlanma kinetikleri
12 Laboratuvarda DNA ve RNA ile ilgili işlemler
13 Pratikte DNA ve RNA kullanımı
14 Telomerler ve Telomerazlar
15 Telomer ve telomerazların hücre yaşlanması, hücre ölümsüzlüğü ve kanserleşmedeki rolleri.
16 Final
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Prokaryotlarda Dna polimeraz ve özellikleri, ökaryotlarda DNA polimerazlar ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
2 DNA metilazlar ve özellikleri, bakteri RNA polimerazı ve özellikleri bilgi sahibi olmak
3 ökaryot ve özellikle memeli RNA polimerazları (I, II, III......) ve özellikleri bilgi sahibi olmak
4 ökaryotlarda RNA işlenmesi, (RNA processing) ve mekanizması, DNAazlar ve özellikleri (restriksiyon endonükleaz grupları I, II, III,....) RNAazlar ve özellikleri bilgi sahibi olmak
5 Telomerler ve Telomerazlar, Telomer ve telomerazların hücre yaşlanması, hücre ölümsüzlüğü ve kanserleşmedeki rolleri bilgi sahibi olmak
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-N. Başaran,Tıbbi Genetik Ders Kitabı,1999 2-Connor,J.M,Ferguson-Smith,M.A.:Essential Medical Genetics.Blackwell Scientific Publications,Third Ed.,1991 3-Emery,A.E.H.,(Ed),Rimoin,D.L.:Principles and Practice of Medical Genetics.Third edition,Volume 1,Churchill Livingsto,London, 4-Thompson&Thompson,Genetics in Medicine,6.th edition,2001
Yardımcı Kaynaklar Alberts, Bruce; Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, and Peter Walters (2002). Molecular Biology of the Cell; Fourth Edition. New York and London: Garland Science. ISBN 0-8153-3218-1.

Ders İle İlgili Dosyalar