Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALK SAĞLIĞI İkinci Düzey SEC 137 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul şartı aranmaz
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç .Dr. MEHMET DOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım, Power-Point Sunumları
Dersin Amacı Dersin Amacı: Bu derste öğrencilere Türkiye''''nin genel sağlık sorunları, Sağlık Örgütlenmesi, Akut ve Kronik hastalıklar, Aşırı doğurganlık ve komplikasyonlarına karşı korunma, Sağlık düzeyi göstergelerini kullanarak ülke sağlık düzeyi hakkında görüş kazandırma, toplumda hassas gruplar, sağlık sorunları ve korunma ve kontrol önlemleri hakkında bilgi,farkındalık ve olumlu tutum oluşturma amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders kapsamında öğrencilere ülkenin genel sağlık sorunları, sağlık düzeyi, sağlık örgütlenmesi, bulaşıcı ve kronik hastalıklar açısından yüksek risk grupları, zararlı ve bağımlılık yapıcı alışkanlıklar, sağlıklı beslenme Aile planlaması yöntemleri hakkında bilgi ve farkındalık kültürü kazandırılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Halk sağlığında temel kavramlar
2 Tıbbın tarihsel gelişimi ve temel sağlık hizmetleri
3 Türkiye''de Sağlık İnsan gücü ve sağlık örgütlenmesi
4 Demografi ve Sağlık
5 Ana-çocuk sağlığı sorunları ve aile planlaması hizmetleri
6 Bağışıklama hizmetleri
7 İş ve işçi sağlığı sorunları, korunma ve kontrol önlemleri
8 Çevre sağlığı sorunları, korunma ve kontrol önlemleri
9 ARA SINAV
10 Gençlerin sağlık sorunları, korunma ve kontrol önlemleri
11 Yaşlı sağlığı ve sorunları, korunma ve kontrol önlemleri
12 Genel beslenme bilgisi
13 Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıklar, korunma ve kontrol önlemleri
14 Türkiye''nin genel sağlık sorunları, korunma ve kontrol önlemleri
15 Cinsel ve sosyal bulaşıcı hastalıklar ve önemi, korunma ve kontrol önlemleri
16 Cinsel ve sosyal bulaşıcı hastalıklar ve önemi, korunma ve kontrol önlemleri
17 FİNAL SINAVI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Halk sağlığı kavramı, kapsamı ve önemini kavramış olma
2 Ülkenin nüfus yapısı, kompozisyonu ve değişimi ile sağlık hizmetleri yapılanması-sunuma arasındaki iki yönlü ilişkiyi kavramış olma
3 Ülkemizdeki Ana-çocuk, genç ve yaşlı sağlığı sorunları, önemi, korunma ve kontrol önlemleri hakkında istendik bilgi-tutum ve davranış kazanmış olma
4 Ülkemizde sık görülen cinsel ve sosyal bulaşıcı hastalıklarda "enfeksiyon zinciri" basamaklarını, kaynak-bulaş yolu ve duyarlı konakçıya yönelik korunma ve kontrol önlemleri hakkında istendik bilgi-tutum ve davranış kazanmış olma.
5 Bağışıklama hizmetleri, ilkeleri ve soğuk zincirin önemi hakkında bilgi ve farkındalık kazanmış olma
6 Aşırı doğurganlığın ana-çocuk ve toplum sağlığına getirdiği negatif yükler, korunma ve kontrol önlemleri, Aile Planlaması hizmetlerinin sunumu-kullanımı konusunda bilgi-tutum ve farkındalık kazanmış olma
7 İş sağlığı ve güvenliği, iş kazaları ve meslek hastalıklarından korunma-kontrol hakkında istendik bilgi-tutum ve davranış kazanmış olma
8 Sağlığa zararlı ve bağımlılık yapıcı alışkanlıklar, sıklığı, korunma ve kontrol önlemleri konusunda bilgi-tutum ve farkındalık kazanmış olma
9 Sağlıklı beslenme ilkeleri ve önemi konusunda bilgi ve farkındalık kazanmış olma
10 Ülkenin genel sağlık sorunları, korunma ve kontrol önlemleri hakkında bilgi, farkındalık ve olumlu tutum kazanmış olma

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 3 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Halk Sağlığı Genel Bilgiler (Öztürk Y, Günay O. Kayseri, 2011)
Yardımcı Kaynaklar Halk Sağlığı Ders Notları (Doç.Dr. Vesile ŞENOL) Halk Sağlığı Ders Notları ( Doç.Dr. Vesile ŞENOL) Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği) (Dirican R, Bilgel N. Bursa- 1993) Halk Sağlığına Giriş (Bertan M, 1996) Halk Sağlığı temel bilgiler (Çağatay Güler, Levent Akın, Ankara, 2006)

Ders İle İlgili Dosyalar