Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAYVANSAL ZEHİRLER Birinci Düzey VFT-631 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 3 saat teorik
Dersin Amacı Zehirli hayvan türlerinin canlıları ısırmaları veya sokmaları sonucunda meydana gelen zehirlenmelerin öğretilmesi.
Dersin Tanımı Zehirli hayvan türlerinin canlıları ısırmaları veya sokmaları sonucunda meydana gelen zehirlenmelerdir

Dersin İçeriği
1 Genel bilgiler
2 Kara hayvanlarının sınıflandırılması
3 Yılanların sınıflandırılması
4 Yılanların önemli bazı özellikleri, zehirlilikleri ve zehirlerin etki şekli
5 Yılan sokmalarının tanısı ve sağaltımı
6 Eklem bacaklıların sınıflandırılması
7 Örümceklerin özellikleri, zehirlilikleri, tanısı ve sağaltımı
8 Ara sınav
9 Akreplerin özellikleri, zehirlilikleri, tanısı ve sağaltımı
10 Su hayvanlarının sınıflandırılması
11 Omurgasızların özellikleri, zehirlilikleri, tanısı ve sağaltımı
12 Omurgalıların özellikleri, zehirlilikleri, tanısı ve sağaltımı
13 Deniz ürünlerinde bulunan zehirler
14 Deniz ürünlerinde bulunan zehirler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler sonucunda yılan sokması sonucu meydana gelen zehirlenmeler hakkında bilgili olur.
2 Öğrenciler sonucunda örümcek ısırması sonucu meydana gelen zehirlenmeler hakkında bilgili olur.
3 Öğrenciler sonucunda akrep sokması sonucu meydana gelen zehirlenmeler hakkında bilgili olur.
4 Öğrenciler Deniz ürünlerinde bulunan zehirleri bilir
5 Öğrenciler sonucunda yılan sokması sonucu meydana gelen zehirlenmeler hakkında bilgili olur.
6 Öğrenciler sonucunda örümcek ısırması sonucu meydana gelen zehirlenmeler hakkında bilgili olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2 Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4 Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5 İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6 Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7 Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8 Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9 İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10 Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11 İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Veteriner Toksikoloji, Kaya S, Pirinçci İ, Bilgili A editör (2002)
Yardımcı Kaynaklar Veteriner Toksikoloji, Kaya S, Pirinçci İ, Bilgili A editör (2002)

Ders İle İlgili Dosyalar