Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNGİLİZCE-I Birinci Düzey YBD 501 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili İNGİLİZCE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NAZIM ŞANLI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı OKUTMAN NAZIM ŞANLI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı AKADEMİK YÖNDEN ALANLARINDAKİ YAYINLARI OKUYUP ANLAMALARI VE KENDİLERİNİ İFADE ETMELERİNİ AMAÇLAMAKTADIR
Dersin Tanımı İngilizce diline yönelik Avrupa Dil Portföyü çerçevesinde belirlenmiş olan orta üst seviye kapsamında sekiz adet gramer konusunun işlenmesi ve okuma parçalarına yönelik sunumlar dersin tanımını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Tense Revision (Present Simple, Present Progressive, Past Simple, Past Progressive,)
2 Tense Revision ( Present Perfect Simple, Present Perfect Progressive, Past Perfect Simple, Past Perfect Progressive)
3 Future with ''''going to'''', Future with ''''will'''', Future Progressive, Future Perfect Simple, Future Perfect Progressive, Other Possbilities
4 Modal/Auxiliary Verbs 1: Can/Could/Be able to, Must/Have to, Will/Would
5 Modal/Auxiliary Verbs 2: May/Might, Need, Shall/Should/Ought to, Dare
6 Nouns: Countable Nouns, Plural Nouns, Uncountable Nouns, Singular Plural, Collective Nouns
7 Comparisons, Participles as Adjectives, Adverbs, Order of Adverbs
8 Comparisons, Participles as Adjectives, Adverbs, Order of Adverbs
9 Ara Sınav
10 Infinitive with ''''to'''', Infinitive without ''''to'''', Infinitive Forms
11 Gerund, Gerund or Infinitive
12 Conditionals
13 Unreal Past Tenses, Suppose, As if/As though, Would rather, Had better, Wish/Hope
14 Passive Voice
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Somut ve soyut konulara yönelik yazılmış metinlerin ana fikirlerini kavrayıp mevcut metinler ve alanına yönelik teknik metinlerle ilgili fikir alış verişinde bulunabilir
2 Belirli bir seviyedeki akıcılık ve doğaçlama ile ana dili İngilizce olan konuşmacılarla iletişim kurabilir.
3 Kendisine sunulan çeşitli konulara yönelik detaylı bir metin oluşturup mevcut konunun faydalarından ve zararlarından bahsedebilir
4 Deneyimlerini, olayları, hayallerini, umutlarını ve hedeflerini kısaca tanımlayıp nedenlere dayandırarak fikirlerini ve planlarını paylaşabilir.
5 Okul, iş ve gündelik hayatta kendisine sunulan benzer konuları kavrayıp çıkarımlarda bulunarak kendi tercihlerini belirtebilir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2 Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3 Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4 Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5 Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7 Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8 Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9 Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10 Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11 Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12 Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13 Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14 Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15 Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18 Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19 Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 3 5 15
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Exploring English and Reader at Work 2
Yardımcı Kaynaklar English Dictionary and Extra Materials

Ders İle İlgili Dosyalar