Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GIDA ANALİZLERİNDE SPEKTROSKOPİK TEKNİKLER İkinci Düzey GDM 556 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa Çam
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Sunuş Yolu-Buluş Yolu
Dersin Amacı Lisansüstü öğrencilerin Gıda bilimi açısından araştırmalarda temel teşkil eden spektroskopik tekniklerin tanıtımı ve bu tekniklerin uygulanmasının sağlanması.
Dersin Tanımı Lisansüstü teorik ve uygulamalı

Dersin İçeriği
1 Elektromanyetik radyasyon ve maddeyle etkileşimini öğrenme.
2 Ultraviole spektroskopisi
3 Görünür Bölge Spektroskopisi
4 Renk ölçme yöntemleri
5 Renk ölçme yöntemleri
6 Atomik absorpsiyon spektroskopisi
7 Kütle spektrometrisi
8 Arasınav
9 Yüksek Basınç Sıvı Kromatografisi-Kütle Spektrometresi
10 Görünür Bölge Spektroskopisi ile Toplam Fenolik Madde Tayini
11 Spektrum Alma ve C vitamini Tayini
12 Gıdalarda Renk Ölçümü
13 Ödev sunumları 1
14 Final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Spektroskopik tekniklerin teorisini öğrenme
2 Seçilen tekniklerde analiz yapabilme
3 Spektroskopik teknikler konusunda araştırma yapabilme
4 Spektroskopik teknikler konusunda sunum yapabilme
5 Spektroskopik terminolojiye hakim olma.
6 Spektroskopik tekniklerdeki hata kaynaklarının farkında oluş
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 10 60
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 4 6 24
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hasan Yetim ve Mustafa Çam. (2009). Enstrümental Gıda Analizleri. Erciyes Üniversitesi Yayınları No: 175, Kayseri.
Yardımcı Kaynaklar Turgut Gündüz. (1988). İnstrümental Analiz. Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları No: 147, Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar