Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FARSÇA II Üçüncü Düzey TDE412 8 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÜMİT TOKATLI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÜMİT TOKATLI
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Farsça imla ve gramer kurallarını pekiştirmek ve okuma-yazma becerisi kazandırmak
Dersin Tanımı Farsça imla ve gramer bilgisiyle okuma-yazma becerisi kazandırmak

Dersin İçeriği
1 Fars dilinin Türkçe ile olan tarihî münasebeti, Farsça ve Türkçenin benzer ve ayrı özellikleri anlatılarak, Fars Edebiyatından örnek metinler okunup incelenecektir. Türk Edebiyatı metinleri içinde Farsçanın etkileri üzerinde durulacak, Türkçe ve Farsça okuma parçaları üzerinde çalışmalar yapılacaktır
2 Fars dilinin Türkçe ile olan tarihî münasebeti, Farsça ve Türkçenin benzer ve ayrı özellikleri anlatılarak, Fars Edebiyatından örnek metinler okunup incelenecektir. Türk Edebiyatı metinleri içinde Farsçanın etkileri üzerinde durulacak, Türkçe ve Farsça okuma parçaları üzerinde çalışmalar yapılacaktır
3 Fars dilinin Türkçe ile olan tarihî münasebeti, Farsça ve Türkçenin benzer ve ayrı özellikleri anlatılarak, Fars Edebiyatından örnek metinler okunup incelenecektir. Türk Edebiyatı metinleri içinde Farsçanın etkileri üzerinde durulacak, Türkçe ve Farsça okuma parçaları üzerinde çalışmalar yapılacaktır
4 Fars dilinin Türkçe ile olan tarihî münasebeti, Farsça ve Türkçenin benzer ve ayrı özellikleri anlatılarak, Fars Edebiyatından örnek metinler okunup incelenecektir. Türk Edebiyatı metinleri içinde Farsçanın etkileri üzerinde durulacak, Türkçe ve Farsça okuma parçaları üzerinde çalışmalar yapılacaktır
5 Fars dilinin Türkçe ile olan tarihî münasebeti, Farsça ve Türkçenin benzer ve ayrı özellikleri anlatılarak, Fars Edebiyatından örnek metinler okunup incelenecektir. Türk Edebiyatı metinleri içinde Farsçanın etkileri üzerinde durulacak, Türkçe ve Farsça okuma parçaları üzerinde çalışmalar yapılacaktır
6 Fars dilinin Türkçe ile olan tarihî münasebeti, Farsça ve Türkçenin benzer ve ayrı özellikleri anlatılarak, Fars Edebiyatından örnek metinler okunup incelenecektir. Türk Edebiyatı metinleri içinde Farsçanın etkileri üzerinde durulacak, Türkçe ve Farsça okuma parçaları üzerinde çalışmalar yapılacaktır
7 Ara sınav
8 Fars dilinin Türkçe ile olan tarihî münasebeti, Farsça ve Türkçenin benzer ve ayrı özellikleri anlatılarak, Fars Edebiyatından örnek metinler okunup incelenecektir. Türk Edebiyatı metinleri içinde Farsçanın etkileri üzerinde durulacak, Türkçe ve Farsça okuma parçaları üzerinde çalışmalar yapılacaktır
9 Fars dilinin Türkçe ile olan tarihî münasebeti, Farsça ve Türkçenin benzer ve ayrı özellikleri anlatılarak, Fars Edebiyatından örnek metinler okunup incelenecektir. Türk Edebiyatı metinleri içinde Farsçanın etkileri üzerinde durulacak, Türkçe ve Farsça okuma parçaları üzerinde çalışmalar yapılacaktır
10 Fars dilinin Türkçe ile olan tarihî münasebeti, Farsça ve Türkçenin benzer ve ayrı özellikleri anlatılarak, Fars Edebiyatından örnek metinler okunup incelenecektir. Türk Edebiyatı metinleri içinde Farsçanın etkileri üzerinde durulacak, Türkçe ve Farsça okuma parçaları üzerinde çalışmalar yapılacaktır
11 Fars dilinin Türkçe ile olan tarihî münasebeti, Farsça ve Türkçenin benzer ve ayrı özellikleri anlatılarak, Fars Edebiyatından örnek metinler okunup incelenecektir. Türk Edebiyatı metinleri içinde Farsçanın etkileri üzerinde durulacak, Türkçe ve Farsça okuma parçaları üzerinde çalışmalar yapılacaktır
12 Fars dilinin Türkçe ile olan tarihî münasebeti, Farsça ve Türkçenin benzer ve ayrı özellikleri anlatılarak, Fars Edebiyatından örnek metinler okunup incelenecektir. Türk Edebiyatı metinleri içinde Farsçanın etkileri üzerinde durulacak, Türkçe ve Farsça okuma parçaları üzerinde çalışmalar yapılacaktır
13 Fars dilinin Türkçe ile olan tarihî münasebeti, Farsça ve Türkçenin benzer ve ayrı özellikleri anlatılarak, Fars Edebiyatından örnek metinler okunup incelenecektir. Türk Edebiyatı metinleri içinde Farsçanın etkileri üzerinde durulacak, Türkçe ve Farsça okuma parçaları üzerinde çalışmalar yapılacaktır
14 Fars dilinin Türkçe ile olan tarihî münasebeti, Farsça ve Türkçenin benzer ve ayrı özellikleri anlatılarak, Fars Edebiyatından örnek metinler okunup incelenecektir. Türk Edebiyatı metinleri içinde Farsçanın etkileri üzerinde durulacak, Türkçe ve Farsça okuma parçaları üzerinde çalışmalar yapılacaktır
15 Fars dilinin Türkçe ile olan tarihî münasebeti, Farsça ve Türkçenin benzer ve ayrı özellikleri anlatılarak, Fars Edebiyatından örnek metinler okunup incelenecektir. Türk Edebiyatı metinleri içinde Farsçanın etkileri üzerinde durulacak, Türkçe ve Farsça okuma parçaları üzerinde çalışmalar yapılacaktır
16 Fars dilinin Türkçe ile olan tarihî münasebeti, Farsça ve Türkçenin benzer ve ayrı özellikleri anlatılarak, Fars Edebiyatından örnek metinler okunup incelenecektir. Türk Edebiyatı metinleri içinde Farsçanın etkileri üzerinde durulacak, Türkçe ve Farsça okuma parçaları üzerinde çalışmalar yapılacaktır
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Farsça metin okuyabilme
2 Farsça imla ve gramer bilgisi öğrenme
3 Farsça metin okuyabilme
4 Farsça metin okuyabilme
5 Farsça metin okuyabilme
6 Farsça metin okuyabilme
7 Farsça metin okuyabilme
8 Farsça metin okuyabilme
9 Farsça metin okuyabilme
10 Farsça metin okuyabilme

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı NİMET YILDIRIM, FARSÇA DİLBİLGİSİ, FENOMEN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2009.
Yardımcı Kaynaklar Prof. Dr. Mehmet KANAR, Çözümlü Farsça Metinler, Say Yay, İstanbul, 2017. Prof. Dr. Mehmet KANAR, Farsça Dilbilgisi -Konuşma-Çeviri Tekniği-Anahtar Kelimeler- Say Yay. İstanbul, 2019.

Ders İle İlgili Dosyalar