Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KORUMA UYGULAMALARINDA DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIMLAR İkinci Düzey MİM 573 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HAYRİYE HALE KOZLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Disiplinler arası bir çalışma olan kültürel mirası koruma çalışmalarında farklı disiplinlerin rollerinin tartışılması
Dersin Tanımı Kültürel mirası koruma konusunda yapılan çalışmaların türleri, ölçekleri ve farklı uzmanlık alanlardaki kişilerin koruma alanına katkıları, uygulama örnekleri ve uzman görüşleri aracılığıyla tartışılır.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı, amaç ve içeriğin anlatılması
2 Farklı ölçeklerde koruma projelerinin hazırlanma aşamalarının anlatılması
3 Rölöve- restitüsyon- restorasyon projelerinde disiplinler arası çalışmalar
4 Ödev konularının belirlenmesi
5 Araştırma haftası
6 Ödev görüşmeleri
7 Araştırma haftası
8 Arasınav
9 Ödev görüşmeleri
10 Ödev görüşmeleri
11 Araştırma haftası
12 Araştırma haftası
13 Ödev görüşmeleri
14 Araştırma haftası
15 Araştırma haftası
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Koruma projelerinde, raporlarında ve uygulamalarında disiplinler arası çalışmaları anlamak
2 Koruma alanında yapılabilecek çalışmaların türleri ve kapsamlarını öğrenmek
3 Koruma uygulamalarında restorasyon uzmanı mimarın rolünü kavramak
4 Kentsel tasarım çalışmaları, koruma imar planıarı ve sokak sağlıklaştırma projelerinin hazırlanma aşamaları ve farklı uzmanların bir arada çalışma pratiğini kavramak
5 Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanma aşamaları ve farklı uzmanların bir arada çalışma pratiğini kavramak
6 Malzeme konservasyon çalışmalarının aşamaları ve farklı uzmanların bir arada çalışma pratiğini kavramak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mimari Tasarım
2 Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
3 Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
4 Mimarlık Tarihi
5 Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
6 Malzeme Bilgisi
7 Kentsel Tasarım/Şehircilik
8 Sanat Tarihi
9 Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 8 5 40
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Ahunbay,Z. “Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon”, YEM Yayınevi, 2009 Feilden, B.“Conservation of Historic Buildings, Architectural Press, 1982. Jokilehto,J. “History of Architectural Conservation”, Butterworth-Heinemann, 1999. Uluengin, B. “Rölöve”, YEM Yayınevi, 2010. Kuban,D. “Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu”, YEM Yayınevi, 2000. Uluengin, B. “Rölöve”, YEM Yayınevi, 2010.

Ders İle İlgili Dosyalar