Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖLÇME-DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE MATEMATİK EĞİTİMİNDEKİ UYGULAMALA İkinci Düzey İME 510 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ---
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. CEMALETTİN IŞIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Biçimlendirici ölçmenin etkili uygulanması, ölçme değerlendirme ile öğrenme ilişkisi, öğrencilerin ölçme değerlendirme sürecine katılması ve alternatif ölçme değerlendirme uygulamaları konularında öğrencilerin bilgi ve yeteneklerinin geliştirilmesi.
Dersin Tanımı Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemini, farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını, ölçme-değerlendirme amaçlı kullanılacak araçları geliştirme ve alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini içeren bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Ölçme değerlendirmeye giriş, temel kavramlar ve tanımlar
2 Ölçme değerlendirmede yeni yaklaşım arayışının nedenleri
3 Biçimlendirici ve sonuca yönelik ölçme değerlendirme
4 Ölçme değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişki
5 Geribildirim, etkili geribildirimin özellikleri, öğrenme üzerine etkisi, yapılan araştırmalar
6 Alternatif ölçme değerlendirme yöntemleri
7 Performans değerlendirme
8 Performans görevleri hazırlama
9 Portfolyo değerlendirme
10 Öz değerlendirme
11 Rubrik
12 Ölçme değerlendirme sonuçlarının kullanımı
13 Alternatif ölçme değerlendirmede geçerlik ve güvenirlik
14 Öğretmenlerin ölçme değerlendirme uygulamalarını etkileyen faktörler ; öğretmenlerin kişisel anlayış ve algıları, öğretmen eğitimi ve yasal beklentiler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme arasındaki farkları söyler.
2 Ölçme değerlendirme ile öğrenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
3 Biçimlendirici ölçme ve değerlendirmenin temel özelliklerini açıklayabilir.
4 Biçimlendirici ölçme ve değerlendirmenin sınıfta nasıl etkili uygulanabileceğini açıklayabilir.
5 Alternatif ölçme değerlendirme yöntemleri ile ilgili materyal geliştirebilir.
6 Alternatif ölçme değerlendirme yöntemleri ile ilgili materyalleri uygulayabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir. Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir.
2 Matematik eğitimi ve eğitim ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrar. 6-
3 Çalıştığı dönem ve bölgeye ait belge ve kaynakları okuyup değerlendirebilir.
4 Matematik eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve öğretim amacıyla kullanabilir
5 Alanında elde ettiği bulguları diğer disiplin alanlarında yapılan çalışmalarla bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir.
6 Araştırma, öğretim veya sunum amacı ile her türlü görsel ve işitsel teknolojileri kullanabilir.
7 Matematik eğitimi alanında var olan bir sorunu farkedebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir.
8 Matematik eğitiminde kullanılan yöntem ve sistemlerde karşılaşılabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak yeni stratejik yaklaşımlar ve çözümler geliştirebilir.
9 Araştırma, uygulama, ve öğretim çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir.
10 Matematik eğitimi ile ilgili bilgi ve bulguları eleştirel ve tarafsız bir şekilde değerlendirebilir.
11 Matematik eğitimi ve eğitim alanlarında kendisinin veya diğer uzmanların yaptığı çalışmaları her kesimden insana yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli ve anlamlı bir şekilde aktarabilir.
12 Mesleki Gelişim ve Yaşamboyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
13 Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirmek üzere yapılacak çalışmalara öncülük edebilir.
14 Bir yabancı dilde en az “Avrupa Dil Portföyü B2 Genel” düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
15 Matematik eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Berberoğlu, G. (2006). Sınıf içi ölçme değerlendirme teknikleri, MORPA Kültür Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Black, P. and Wiliam, D. 1998; Assessment and classroom learning. Assessment in Education: Principles, Policy and Practice, 5 (1):7- 74 Biggs, J.B. 1987; Student Approaches to Learning and Studying. Melbourne, Australia: Australian Council for Educational Research.

Ders İle İlgili Dosyalar