Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YABANCI DİL-I Birinci Düzey HY 111 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DİLEK ÖZTÜRK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAVA VURAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli ONLINE - SENKRON
Dersin Amacı Öğrencilerin tüm seviyelerdeki okuma metinlerini anlayabilmesi için ve konuşma yeteneklerini geliştirmesi için okuma stratejilerini öğretmektir.
Dersin Tanımı Bu derste öğrenciler, ileri seviyedeki okuma metinlerini inceleyecekler ve sınıf içerisinde okuduklarından anladıklarını sözlü olarak aktaracaklar.

Dersin İçeriği
1 Dil bilgisi kuralları, zamanlar (Ders öncesinde hangi dil bilgisi yapısının işleneceği Öğr. Gör. tarafından bildirilecektir.) Okuma Parçaları (Dersten önce öğrencilerle paylaşılacaktır.) Haflalık Kelime Listesi
2 Dil bilgisi kuralları, zamanlar (Ders öncesinde hangi dil bilgisi yapısının işleneceği Öğr. Gör. tarafından bildirilecektir.) Okuma Parçaları (Dersten önce öğrencilerle paylaşılacaktır.) Haflalık Kelime Listesi
3 Dil bilgisi kuralları, zamanlar (Ders öncesinde hangi dil bilgisi yapısının işleneceği Öğr. Gör. tarafından bildirilecektir.) Okuma Parçaları (Dersten önce öğrencilerle paylaşılacaktır.) Haflalık Kelime Listesi
4 Dil bilgisi kuralları, zamanlar (Ders öncesinde hangi dil bilgisi yapısının işleneceği Öğr. Gör. tarafından bildirilecektir.) Okuma Parçaları (Dersten önce öğrencilerle paylaşılacaktır.) Haflalık Kelime Listesi
5 Dil bilgisi kuralları, zamanlar (Ders öncesinde hangi dil bilgisi yapısının işleneceği Öğr. Gör. tarafından bildirilecektir.) Okuma Parçaları (Dersten önce öğrencilerle paylaşılacaktır.) Haflalık Kelime Listesi
6 Dil bilgisi kuralları, zamanlar (Ders öncesinde hangi dil bilgisi yapısının işleneceği Öğr. Gör. tarafından bildirilecektir.) Okuma Parçaları (Dersten önce öğrencilerle paylaşılacaktır.) Haflalık Kelime Listesi
7 Dil bilgisi kuralları, zamanlar (Ders öncesinde hangi dil bilgisi yapısının işleneceği Öğr. Gör. tarafından bildirilecektir.) Okuma Parçaları (Dersten önce öğrencilerle paylaşılacaktır.) Haflalık Kelime Listesi
8 Dil bilgisi kuralları, zamanlar (Ders öncesinde hangi dil bilgisi yapısının işleneceği Öğr. Gör. tarafından bildirilecektir.) Okuma Parçaları (Dersten önce öğrencilerle paylaşılacaktır.) Haflalık Kelime Listesi
9 Dil bilgisi kuralları, zamanlar (Ders öncesinde hangi dil bilgisi yapısının işleneceği Öğr. Gör. tarafından bildirilecektir.) Okuma Parçaları (Dersten önce öğrencilerle paylaşılacaktır.) Haflalık Kelime Listesi
10 Dil bilgisi kuralları, zamanlar (Ders öncesinde hangi dil bilgisi yapısının işleneceği Öğr. Gör. tarafından bildirilecektir.) Okuma Parçaları (Dersten önce öğrencilerle paylaşılacaktır.) Haflalık Kelime Listesi
11 Okuma Parçaları (Dersten önce öğrencilerle paylaşılacaktır.) Haflalık Kelime Listesi
12 Okuma Parçaları (Dersten önce öğrencilerle paylaşılacaktır.) Haflalık Kelime Listesi
13 Genel tekrar
14 -
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel İngilizce seviyesinde dil bilgisi kurallarını uygular.
2 Temel İngilizce seviyesindeki metinleri düzenler.
3 İngilizce metinden mantıksal bir sonuç çıkarır.
4 Metinlerden çıkardığı mantıksal sonucu İngilizce olarak ifade edebilir.
5 Öğrendiği temel İngilizceyi günlük hayattaki durumlarda uygular.
6 -
7 -
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar READER AT WORK I & II

Ders İle İlgili Dosyalar