Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GENEL JAPON TARİHİ Birinci Düzey JDE 126 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. Hülya Deveci
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencinin Japon Tarihi ile ilgili temel bilgileri edinmesini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Ders, tarih öncesi dönemlerden yirminci yüzyıla kadar olan Japonya´nın tarihsel ve kültürel gelişim sürecini kapsar.

Dersin İçeriği
1 Neden Tarih Öğrenmeliyiz?
2 Devlet Nedir?
3 Japonlar Kimdir? Japon Miti
4 Japon Kültürünün Temel Kordinatları
5 Japonya’da Tarih Öncesi Dönemler
6 KDevletin Kuruluşu ve Nara Dönemi
7 Heian Dönemi I
8 Heian Dönemi II
9 Ara SInav
10 Kamakura Dönemi
11 Muromachi Dönemi
12 İç Savaşlar Dönemi ve Azuchi Momoyama Dönemi
13 Tokugawa Dönemi I
14 Tokugawa Dönemi II
15 Meiji Dönemi I
16 Meiji Dönemi II
17 Dönem Sonu Sınav
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tarih dersinin amaçlarını anlar.
2 Tarihi dönemlerde Japon medeniyetinin nasıl var olduğunu açıklar.
3 Japon medeniyetinin geçirdiği tarihi süreçleri açıklar.
4 Tarihi olayların günümüz Japonya´daki etkilerini anlar.
5 Tarih öncesi dönemlerden modern zamana kadar olan Japon tarih bilgisini geliştirir.
6 Japonya´nın geçmişi ile şimdiki durumu arasında düşünsel bağlantı kurar.
7 Japon Devlet sistemi hakkında bilgi sahibi olur.
8 Japonya´nın Çin, Kore ve Avrupa ülkeleri ile olan ilişkilerini kavrar.
9 Japonca Tarihi Metinler hakkında bilgi sahibi olur
10 Japon kültürünün ve edebiyatının oluşum süreci hakkında bilgi sahibi olur

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar Milton W.Meyer, Japonya Tarihi, İnkılap Yayınevi,2014 W. EBERHARD, En Eski Devirlerden Zamanımıza Kadar Uzak Doğu Tarihi, Türk Tarih Kurumu,2010 Jared Diamond, Tüfek, Mikrop ve Çelik, Tubitak Yayınları,2001 Şuiçi Kato. Japon Edebiyatı Tarihi. çev. Oğuz Baykara, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, 2009. Janet E. Hunter, Modern Japonya’nın Doğuşu, (Çev. Müfit Günay) İmge Kitapevi, 2002. Akbay Haluk. Kojiki: Japon Mitolojisine Bir Yolculuk. Konya: Çizgi Kitabevi, 2014

Ders İle İlgili Dosyalar