Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GELENEKSEL KONUTLARDA KÜLTÜR-MEKÂN ETKİLEŞİM SİSTE İkinci Düzey MİM 523 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Gonca BÜYÜKMIHÇI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teori + sunumlar
Dersin Amacı Geleneksel konutlarda kültürün mekana yansımasının irdelenmesi
Dersin Tanımı Seçilen bir bölgede geleneksel konut tipolojisinin, demografi,k ve sosyal yapının incelenerek kültürün mekana yansıması konusunda tartışılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Gelenekel Türk evi / Osmanlı evi kavramının incelenmesi
2 Kültür kavramı
3 Sosyal, ekonomik, demografik ve kültürel yapının mekana yansıması
4 Ödev konusunun belirlenmesi
5 Araştırma
6 Araştırma
7 Araştırma
8 Araştırma
9 Ara teslim
10 Öğrenci sunumları
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Geleneksel Türk evi/ Osmanlı evi tanımları ve tipolojilerinin tartışılması
2 Kültürün mekana yansıması üzerine araştırma yapılması
3 Seçilen bir bölgede konut tipolojilerinin ve kültürün mekansal özelliklere yansımasının araştırılarak sunum haline getirilmesi
4 .
5 .
6 .
7 .
8 .
9 .
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mimari Tasarım
2 Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
3 Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
4 Mimarlık Tarihi
5 Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
6 Malzeme Bilgisi
7 Kentsel Tasarım/Şehircilik
8 Sanat Tarihi
9 Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 11 3 33
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 6 12
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 15 1 15
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Büyükmıhçı, G., 1997. Taş sivil mimarlık örneklerinde korumaya yönelik yöntem önerileri ve bu yöntemlerin Kayseri örneğinde uygulanışı, Doktora Tezi, Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Büyükmıhçı, G., Kayseri'de Yaşam ve Konut Kültürü, ERÜ Yayınları,2006. Eldem, S., H., Türk Evi I, TAÇ Vakfı Yayınları, 1984. Eldem, S., H., Türk Evi II, TAÇ Vakfı Yayınları, 1986. Eldem, S., H., Türk Evi III, TAÇ Vakfı Yayınları, 1987. History of Architectural Conservation. Routledge. 2002. by JUKKA. JOKILEHTO, Conservation of Historic Buildings by Bernard Feilden (2003)

Ders İle İlgili Dosyalar