Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPOR YÖNETİMİ Birinci Düzey YSYB 102 Zorunlu 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Hakkı ULUCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Spor yönetimi ile ilgili tanım ve kavramların öğretilmesi, spor yönetim modelleri ve Türk Spor Sisteminin tarihsel gelişimi ve analizinin öğretilmesi.
Dersin Tanımı Spor yönetimi kavramı, niteliği ve özelliği, spor yönetim modelleri, Türkiye’de spor yönetiminin tarihsel gelişimi, mevcut yapının incelenmesi, yönetimin evrensel teorileri ve fonksiyonlarının spor yönetimi açısından ele alınması.

Dersin İçeriği
1 Yönetim ve yönetici kavramı
2 Spor yönetimi ve spor yöneticisi
3 Spor yönetim kuramları açısından değerlendirilmesi ve işlevleri Yönetim
4 Spor yönetim kuramları açısından değerlendirilmesi ve işlevleri Yönetim
5 Spor Yönetim Modelleri
6 Devlet Yönetimi
7 Klüplere Dayalı Yönetim
8 Türk spor yönetiminin tarihsel gelişimi
9 vize sınavı
10 Klüplere ve devlete dayalı spor yönetimi
11 Türk Spor yönetiminde, sporun işleyişi, organizasyonu ve yapısı
12 Türkiyedeki spor federasyonları
13 Türkiyedekeki spor yöneticisinin eğitimi
14 Türk spor yönetiminde yapısal ve yasal gelişmelerin değerlendirilmesi
15 final sınavı
16 --
17 --
18 --
19 --
20 --

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Spor yönetimi ile ilgili temel kavramları bilme ve spor yönetim modelleri ile ilgili kavramları kavrayabilme.
2 Spor Yöneticisindeki multidisipliner bilgi ve görgüye sahip olma.
3 Spor Yöneticisinde bulunması gereken azami bilgilere ve becerilere sahip olma.
4 Güncel spor yönetimi uygulamalarının incelenmesi ve bunların bireysel deneyimlere dönüştürülmesi
5 Türk Spor Sisteminin tarihsel gelişimi ve analizinin öğrenilmesi.
6 spor yönetim modellerini bilerek yorumlayabilme
7 --
8 --
9 --
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Spor yönetimi alanıyla ilgili yeterli bilgi ve beceri düzeyine sahip olmak.
2 Etik ve ahlaki anlamda toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket etmek.
3 Spor yönetimi alanıyla ilgili güncel kavram ve yasaları takip etmek.
4 Spor yönetimi alanıyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek.
5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, spor yönetimi alanıyla ilgili kendini sürekli geliştirebilmek.
6 İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilmek ve çözüm odaklı olmak.
7 Küresel anlamda güncel literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 Türkiye’de sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlamak.
9 Spor tesis ve kulüplerinin yönetim ile ilgili tüm plan ve programlarını gerçekleştirebilmek.
10 Küresel ve yerel anlamda sporu şekillendiren faktörleri açıklayabilmek.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 3 3 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Foundations of Sport Management (Andy Gillentine,R.Brian Crow)
Yardımcı Kaynaklar Principles and Practice of Sport Management (Lisa Pike Masteralexis,Carol A.Barr,Marry A. Hums)

Ders İle İlgili Dosyalar