Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİREYSEL İŞ HUKUKU İkinci Düzey HKÖT 515 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR ERTUĞRUL YUVALI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. HASAN KAYIRGAN
Dersin Veriliş Şekli TEORİK EĞİTİM
Dersin Amacı İŞÇİ VE İŞVERENLER ARASINDAKİ BİREYSEL İŞ UYUŞMAZLIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ VE ÇÖZÜMÜ
Dersin Tanımı BİREYSEL İŞ UYUŞMAzlıkları

Dersin İçeriği
1 iş hukuku kavramı
2 iş hukukunun temel nitelikleri
3 iş hukukunun kaynakları
4 işçi, işveren ve alt işveren kavramları
5 iş kanununun uygulanma alanı
6 iş sözleşmesinin türleri
7 iş sözleşmesinin yapılması
8 iş sözleşmesinden doğan borçlar
9 iş sözleşmesinin sona ermesi
10 çalışma süreleri
11 fazla çalışma
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci, iş hukukunun teml kavramlarını bilir.
2 İş sözleşmesinin sona erme hallerini ve iş güvencesinini şartlarını bilir.
3 İş sözleşmesinden doğan taraf borçlarını bilir.
4 Çalışma sürelerini ve kıdem tazminatına hak kazanma koşullarını bilir.
5 Toplu iş sözleşmesinin yapılması, türleri, düzeyi hakkında bilgi sahibidir.
6 Toplu iş uyuşmazlıklarını ve çözüm yollarını; grev, lokavt, arabuluculuk ve tahkimi bilir.
7 Sosyal güvenlik kavramını ve sigortalı gruplarını bilir.
8 Kısa vadeli ve uzun vadeli sigortakollarını ve hak sahiplerini bilir.
9 Genel sağlık sigortasıyla ilgili bilgi sahibidir.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı iş hukuku dersleri Nuri çelik talat canbolat nurşen caniklioğlu
Yardımcı Kaynaklar iş hukuku uygulamaları haluk hadi sümer

Ders İle İlgili Dosyalar