Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEKİ İNGİLİZCE İkinci Düzey SEC 201 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri no
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ESRA ATALAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Selçuk Sivritepe
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı non
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze sınıf içi ders anlatımı, soru cevap
Dersin Amacı Bu derste öğrenciler genel sağlıkla ve kendi alanlarıyla ilgili daha çok tıbbi terimler öğrenmek ve bu konularda anlatılanları anlayabilme, sözel iletişim kurabilmelerine daha çok yardımcı olmak amaçlanmaktadır
Dersin Tanımı Bir bilim dalında öğrenme ve uygulama başarısının başlangıç noktası o bilim dalına ait bir dilin öğrenmesiyle sağlanır. Böylece bu yolla hızlı gelişmeler sağlanır, tıp biliminin anlaşılma kolaylığı eldi edilir.

Dersin İçeriği
1 Parts of the body ( enternal- external organs) there is.. there are.......
2 Medical specialists ( have got, has got pain in...)
3 Possesive adjectives and hronouns, countable and uncountable nouns
4 Diabetes (the rich...) adjecties and advebs
5 Medical supplies and tools
6 Quantifiers (most of, many of, neither of..) percentages
7 prepositions and reflexives
8 visa
9 Digestion ( present Tense)
10 Future Tensi with will. be going to
11 Luis Pasteur ( Simle Past and Past continuous tense)
12 Present and Past perfec tenses
13 Hemophilia
14 Healthy food ( How big.... What size...)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler İlgili alandaki sözcükleri kullanmayı, tıbbi terminolojiyi, alanlarıyla ilgili literatürü daha iyi takip edebilecekledir,
2 Öncelikle öğrencilerin kendi alanlarındaki terimleri bilmeleri işlerini daha kolay ve verimli yapmaları sağlayacaktır,
3 Başka alanlarda anlatılanları daha kolay daha iyi anlamaları sağlanacaktır
4 Gerektiğinde kendileri daha iyi anlatacaklardır,
5 İlgili sağlı alanındaki derslerin daha iyi anlaşılmasına katkı sağlayacaktır.
6 -
7 -
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2 Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4 Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7 Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8 Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Claire L. KILINÇ, Vocationl Medical English, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık ANKARA 2008
Yardımcı Kaynaklar Swan,Michael.Practical English Usage.Oxford University Press.1998 Thomson,A.J.& Martinet,A.V. A Practical English Grammar. .Oxford University Pres.1995 Turçin,Mehmet.Tıbbi İngilizce.Nobel Tıb Kitabevleri.1994

Ders İle İlgili Dosyalar