Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KASILABİLİR DOKULARIN FİZYOLOJİSİ İkinci Düzey FZY 531 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURCAN DURSUN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NURCAN DURSUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı İskelet kas, kalp kas, düz kas yapısını öğrenme, farklılıklarını kavrama, çalışma mekanizmalarını ve farklılıklarını kavrama, bunlar ile ilgili patofizyolojileri açıklayabilme becerilerini kazandırma
Dersin Tanımı Kas fizyolojisi

Dersin İçeriği
1 1.İskelet kas yapısı
2 2. Kasılma mekanizması
3 3. Sinir kas kavşak yapısı
4 4.Enerji elde etme şekli
5 5. İskelet kas tipleri
6 6 Sarsı eğrisi, sumasyonlar, yorgunluk
7 8. Kalp kasının iskelet kasından yapı ve fonksiyon farklılıkları
8 9.Kalp kas çalışma düzenlenmesi
9 10. Düz kas kasılma mekanizması
10 11. Düz kas sınıflaması ve farklılıklar
11 12. Düz kas ve Aksiyon Potansiyeli
12 13.Kasların yapı ve fonksiyon açısından karşılaştırılması
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 1.İskelet kas yapısı nı kavrama
2 2. Kasılma mekanizma sını kavrama
3 3. Sinir kas kavşak yapısını kavrama
4 4.Enerji elde etme şeklini kavrama
5 5. İskelet kas tiplerini kavrama
6 6 Sarsı eğrisi, sumasyonlar, yorgunluk olaylarını kavrama
7 8. Kalp kasının iskelet kasından yapı ve fonksiyon farklılıklarını kavrama
8 9.Kalp kas çalışma düzenlenmesini kavrama
9 10. Düz kas kasılma mekanizmasını kavrama Düz kas sınıflaması ve farklılıklarını kavrama Düz kas ve Aksiyon Potansiyelini kavrama
10 11.Kasların yapı ve fonksiyon açısından karşılaştırılmasını kavrama

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2 Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4 Bilimsel bakışa sahip olmak
5 İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7 Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8 Bilimsel yenilikleri takip etmek
9 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12 Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 1 40
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fizyoloji Kitapları
Yardımcı Kaynaklar İnternetten sağlanan derlemeler, makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar