Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRESEL MODELLEME Üçüncü Düzey ÇEM 623 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı çevre modellemesinin temel prensiplerinin verilmesi ve bu prensiplerin temel çevre mühendisliği problemlerine uygulanmasıdır
Dersin Tanımı Çevresel Sistemler, Modelleme nedir?, Model geliştirme Süreci, Temel Fiziksel Kavramlar, Akarsu ve Göllerde Su Kalitesi Modellemesi, Numerik Çözümler ve Uygulama Örnekleri

Dersin İçeriği
1 Ders Tanıtımı
2 Çevresel Sistemler, Sistem Analizi, Modelleme Giriş, Model Türleri, Model Geliştirme süreci, Model kalibrasyonu ve Verifikasyonu
3 Temel Matematiksel ve Fiziksel Kavramlar ( Süreklilik denklemi, kütle ve enerji dengesi)
4 Reaktörler ve Reaksiyon Kinetikleri
5 Akarsularda Su Kalitesi Modellemesi
6 Akarsularda Su Kalitesi Modellemesi
7 Göllerin ve Rezervuarlarda Su Kalitesi Modellemesi
8 Göllerin ve Rezervuarlarda Su Kalitesi Modellemesi
9 Modelleme Uygulamalarından Örnekler: Çözünmüş Oksijen
10 Modelleme Uygulamalarından Örnekler: Çözünmüş Oksijen
11 Modelleme Uygulamalarından Örnekler: Ötrafikasyon
12 Modelleme Uygulamalarından Örnekler: Ötrafikasyon
13 Diferansiyel Denklerlerin Numerik Çözümleri
14 Diferansiyel Denklerlerin Numerik Çözümleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 çevre modellemesinin temel prensiplerinin verilmesi ve bu prensiplerin temel çevre mühendisliği problemlerine uygulanması
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
2 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
6 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
7 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
8 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
9 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 25 25
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Chapra, S.C., Yüzeysel Su Kalitesi Modellemesi, McGraw-Hill Companies, 1997
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar