Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EDEBİYAT FELSEFESİ ELIT613 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ön koşulu Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Hasan Baktır
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Anlatı, Sunu ve tartışma
Dersin Amacı edebiyatın Antik-Yunan Döneminde Günümüze kadar geçirdiği Düşünce Evresi hakkında bilgi vermek
Dersin Tanımı Edebiyat eleştiri geleneğini ve bu geleneği oluşturan aydınları ve düşüncelerini tanımak

Dersin İçeriği
1 1. Classical and Neo-classical Period of Literary Philosophy: • Plato and Literary Theory: Selections from Ion, The Republic and Symposium, Chapter X [PLATO]
2 • Aristotle’s idea of literature in The Poetics •
3 Horace’s Art of Poetry: Literature, Ethics, Function of Poetry. •
4 Neo-Platonic Philosophy of Literature: Plotinus and Longinus
5 2. Medieval Period and Manner of Art: Saint Augustine and Saint Thomas Aquinas 3
6 . The Renaissance: SIR PHILIP SIDNEY, Cornelius. 4.
7 The Enlightenment: ? JOHN DRIDEN; An Essay of Dramatic Poesy ? SAMUEL JOHNSON Rambler, Number 4: On Fiction; from Preface to Shakespeare, Chapter 10 “Imlac’s History Continued. A Dissertation Upon Poetry”,
8 ” ? JOHN LOCKE; From An Essay Concerning Human Understanding ?
9 ALEXANDER POPE An Essay on Criticism ? JOSEPH ADDISON On the Pleasures of the Imagination ?
10
11 DAVID HUME Of the Standard of Taste
12 5. The Romantic: ?
13 EDMUND BURKE; from A Philosophical Inquiry Into the Origin of Our Ideas of the Sublime and Beautiful ?
14 WILLIAM WORDSWORTH : Preface to Lyrical Ballads ?
15 S. TAYLOR COLERIDGE: Biographia Literaria and Lectures on Shakespeare 6
16 . The Victorians: ? T. DE QUINCEY; The literature of knowledge and the Literature of Power •
17 J. STUART MILL; What is Poetry? • MATHEW ARNOLD; The Function of Criticism at the Present Time 7.
18 The Modern ? T.S. ELIOT Tradition and the Individual Talent •
19 M.H. ABRAMS Orientation of Critical Theories •
20 RENE WELLEK, AUSTEN WARREN Literary Theory, Criticism and History

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Antik Yunan Döneminden bugüne edebiyat eleştiri tarihini tanımak.
2 Edebiyatı oluşturan düşünceleri öğrenmek
3 Edebiyatı kaynağını tanımak
4 Edebiyatı amacını bilmek
5 Edebiyat ile insan, toplum ve diğer bilimler arasındaki ilişkiyi anlamak
6 Edebiyatın anlamını kavramak.
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 5 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 3 6
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Critical Tradition Since Plato (David Bleich) The Mirror and The Lamb (M.A. Abrams)
Yardımcı Kaynaklar Theory of Literature (Warren and Wellek)

Ders İle İlgili Dosyalar