Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PASTIRMA TEKNOLOJİSİ Birinci Düzey VBH 662 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Pastırmalık etlerin temini ve hazırlanması, işlenmesi ve muhafazası hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Pastırmanın tanımı, yapım aşamaları ve muhafazasına ilişkin bilgi verilen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Pastırmanın Tanımı ve Bileşimi
2 Pastırmalık Hayvanın Temini
3 Pastırmalık Etin Hazırlanması
4 Pastırmalık Etin Hazırlanması
5 Pastırmalık Etin İşlenmesi
6 Pastırmalık Etin İşlenmesi
7 Çemenleme
8 Ara sınav
9 Muhafaza
10 Pastırmaların Sınıflandırılması
11 Pastırmalarda Mikrobiyolojik kalitesi
12 Pastırmalarda Kimyasal kalitesi
13 Pastırmada Görülebilecek kusurlar ve bozukluklar
14 Pastırmada yapılabilecek hileler
15 Kalite Kontrolü
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Pastırmanın tanımı,
2 Pastırmanın yapım aşamaları
3 Pastırma muhafazası
4 Pastırmada kalite kontrol
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2 Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3 Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4 Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5 Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6 Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7 Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8 Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9 Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11 Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Et Muayenesi ve Et Ürünleri Teknolojisi, Arslan, A., Medipress, 2013
Yardımcı Kaynaklar Mezbaha Bilgisi, İnal, T., Nazlı, B., Saray Medikal Yayıncılık, 1997, Et Bilimi ve Teknolojisi, Dinçer, B., A.Ü. Veteriner Fak. Ders Notları, 1997

Ders İle İlgili Dosyalar