Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ARAZİ BOTANİK Birinci Düzey BİY436 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. CEM VURAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin deste görmüş olduğu bazı bilgileri arazide kullanmak, bazı bitkileri ve ekolojik olayları yerinde incelemek ve öğrenci laboratuarları ve herbaryum için örnek toplanması.
Dersin Tanımı Bu ders aşağıdaki konuları içermektedir: Tohumlu ve tohumsuz bitkilerin toplanması, saklanması ve preparasyonun arazide uygulamalı olarak yapılması, bitkilerin habitatları ve ekolojileri hakkında gözlem yapılarak bilgi edinilmesi, öğrenci laboratuarları ve herbaryum için örnek toplanması.

Dersin İçeriği
1 Araziye çıkarken neler giyinmeliyiz? Araziye giderken yanımızda ne tür yiyecekler götürmeliyiz?
2 Arazi çalışması için gerekli malzemeler. Bitki örneklerinin toplanmasında izlenecek yöntemler.
3 Bitkileri presleme ve kurutma. Bitki örneklerinin teşhisi
4 Süksesyon. Primer ve sekonder süksesyon oluşumu
5 Sulak alanlarda görülen süksesyon evreleri (Sultan Sazlığı ve çevresindeki süksasyon olayı incelenerek anlatılacak)
6 Çıplak kayalardan ve boş bir arazide gelişen gelişen süksesyon evreleri( Yahyalı çevresi kayalık alan ve Develi Ovasında görülen süksesyon olayı yerinde incelenerek anlatılacak
7 Bu zamana kadar derste anlatılan konuların arazide incelenmesi için bilimsel gezi: Sultan Sazlığı, Yahyalı ve Erciyes Dağı çevresi
8 ARA SINAV
9 Geofit bitkiler ve Türkiye’nin ihracatı yapılan geofitlerinin potansiyeli
10 İç Anadolu Bölgesinin bitki örtüsü ve iklimi
11 Step ve tipleri: Ova, dağ, orman, tuzcul step ve baskın türleri
12 Türkiye’nin Bitki coğrafyası Bölümleri, Avrupa Sibirya Fitocoğrafik Bölgesi
13 Iran Turan Fitocoğrafik Bölgesi, Akdeniz Fitocoğrafik Bölgesi
14 Karadeniz bölgesinin doğu ve orta kısmının flora ve vejetasyonunu yerinde incelenmesi. Bu amaçla Samsun-Trabzon- Rize ve çevresine 3 günlük bilimsel gezi (Gezi yeri değişebilir.).
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler deste görmüş olduğu bazı bilgileri arazide kullanabilir.
2 Bazı bitkileri ve ekolojik olayları yerinde inceleyerek yorumlayabilir.
3 ekolojik olayları yerinde inceleyerek anlayabilir.
4 öğrenci laboratuarları için örnekler toplayabilir.
5 herbaryum için örnek toplayabilir.
6 Toplanılan örnekleri herbaryum materyali haline getirebilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14 Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Vural, C., Arazi-Botanik Ders Notları., (Basılmamış), 2014
Yardımcı Kaynaklar İvgen R., Biyolojik Araştırmalar Kılavuzu, M.E.B. Yayınları, No:3031., İstanbul, 1997.

Ders İle İlgili Dosyalar